Lynx Rave Rc 600 sdi Eller Ski-doo Rev 500ss ?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Hej hej!

Jag undrar om någon har visdom om Lynx Rave Rc 600 sdi och ski-doo rev.

Vad är skillnaderna?... Vilken är skönast respektive smidigast att köra? Bränsleförbukningen, skiljer de mycket på en 600sdi och 500ss ?
Finns de Speedtech slutburk till Lynxen?...

Lite av era komentarer inför valet! Varför/ Varför inte osv. Är tacksam för era svar! // Dalmasn.

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
lynxen har inte styrstången framflyttad lika mkt som ski-doo'n

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag skulle ha valt Lynxen..

Dels för att den har SDI, vilket är bra! :)
Sedan ska ju lynx chassin och dämpare vare bättre? :eek:

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Okey! Bra eller dåligt ?
beror ju på hur man kör, kör du aktivt o mycket ståupp körning så är det ju "bättre" med styrstången lite längre fram. Men det beror ju helt på hur man kör...

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
rc:n lätt och det är bara för att jag har en ;-)Skämt åsido så har jag testat polarnas f6-06, MXZ 600 H.O -04f6.an har inget riktigt stå chassi enligt mig....mxz känns kort smidig och busig. Väldigt lätthanterlig. SS har lite mindre hästar och drar mindre soppa. men är väl lika annars.RC:n känns lite större och bulligare än mxz:an och det är ända nackdelen.Sedan så talar allt för RC:n.... bättre dämpare semi direkt injection ger den sjukt låg bränsleföbrukning, jag har aldrig varit över 2l/milen på de 70 milen jag kört och de har inte varit snälla ;-) okopplad boggi gör det enkelt om inte nästan för enkelt att få höööga res med skotern.Har du några specifika frågor så är det bara att fråga.....