lynx re 800 -09/10

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Funderar på å köpa en re 800 -09/10 men hur går dem i lössnön.
Läste nånstans att pps boggien var dålig i lössnön?
Samt finns de nå andra svagheter lr saker å tänka på innan man köper?

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Jag kan lova dig att du inte blir besviken när du går från en IQrr till en re 800 när de gäller lössnöåkning. Jag har precis bytt till en re 800 från en IQ och är helnöjd :)

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
ja de hoppas jag, men jag har dock ändrat på min attackvinkel å de blev en jävla skillnad så nu går även IQn bra i lössnön :p men hur är den i jämförelse med rev då?

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Forsberg hur tycker du lynxen är överlag som skoter i jämförelse med IQ ? Hur är körställningen?

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Forsberg hur tycker du lynxen är överlag som skoter i jämförelse med IQ ? Hur är körställningen?
Jag har bara hunnit få ihop 40 mil än så länge, men än så länge så är ja sjukt nöjd. Den blir roligare för varje mil ! Körställningen tycker ja är snäppet skönare än IQ:n, och då tyckte ja IQ:n var riktigt skön. Fotstegen är mycke bättre på denna också. Sen har du ju självklart ca 40 hästar till att släppa lös i snön :)

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Jag har bara hunnit få ihop 40 mil än så länge, men än så länge så är ja sjukt nöjd. Den blir roligare för varje mil ! Körställningen tycker ja är snäppet skönare än IQ:n, och då tyckte ja IQ:n var riktigt skön. Fotstegen är mycke bättre på denna också. Sen har du ju självklart ca 40 hästar till att släppa lös i snön :)
De låter ju toppen! :p