Lynx RE startar inte.

heden91

Aktiv medlem
6 apr 2008
82
0
6
jorm
tjena har en lynx re som ja hämtade för ett tag sedan å nu i helgen så skulle vi fara å köra på första snön men när vi skulle lasta den så var den helt död å helgen innan så startade den hur fint som helst men vist de var skabbiga stift men kan de bara bro på de eller är de något annat å ja den har gnista

D

Deleted member 9532

Sv: lynx re

Funderat på att använda punkt, kommatecken eller frågetecken?

Har du, till att börja med, provat att byta de skabbiga stiften och starta?

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: lynx re

så vanligt fel har haft många skotrar som har gått bra o sen varit stendöd som han före mig sa bytt stift många konstiga fel som kan uppkomma av dåliga stift

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har du tömt maskinen på soppa under sommarn? GÖR ALDRIG DE... de bildas beläggningar i allt som kallas för förgasare och cylindrar osv... och de är inga roliga beläggning.de slammar igen allt..och då får den inge soppa.men som sagt.ta lös dina stift..lägg dom mot toppen. ryck i snöret..då ska de gnistra från stiften.. gör inte de så byt stift.

kolla så du har stoppknappar och div. rätt oxå.:)

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
hahaha gör bara inte samma som jag då ;P förra vintern skulle jag försöka få igång raven, men de fick fan inte!! drog å drog, helt dött, haha prövade he i bensin i cyllen, startade men dog direkt. då satte jag dit sido kåpan och fläcktskyddet igen då starta hon på första draget ;P fattar inte varför, sitter inte nån dödare eller nå där, ps 550 fläkt**

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
har för mig att de sitter en pro600 motor i hans lynx om ni undrar..
jag skulle dock mest tro på stiften, och den lynxen han har är inte vattenkörd eller liknande.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Dagens bensin är skit.. byt stift och slå ner fin bensin i cyllarna.. gör detta 4-5 gånger om den inte startar... startar den inte efter som sagt 4-5 ggr så är det något annat fel =(

/F

heden91

Aktiv medlem
6 apr 2008
82
0
6
jorm
har för mig att de sitter en pro600 motor i hans lynx om ni undrar..
jag skulle dock mest tro på stiften, och den lynxen han har är inte vattenkörd eller liknande.
jaja ne men de är orginal motorn som inte vill gå pron står hemma i sin låda

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jag stog och drog mig tokig för ett par v sedan i min RE. Kom sen på att dödar knappen har 3 lägen och i mitten går den...:argh: