Lynx Sport Touring 700 -01

tonygranquist

Ny medlem
26 dec 2012
2
0
1
Timrå
Har ett problem med min Lynx, den går lite små dåligt då man kör lite lugnatr , t.ex med pulka efter, men trycker jag på så skenar den som en häst. Tykcer att den går lite för fett på variator sidans cylinder har även krypit ut obränd avgas visd avgaspackningen? Och sen tycker jag att den drar lite för mycket soppa också, kan ju vara att allt hänger ihop? Hur ska reedventilerna se ut? Man ska kolla in och inte se något synligt ljus? Någon som har något tips om vad man kan hitta på..
//Tony
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.876
878
113
Kramfors
De kan va läckande bränslepump som via vakumdrivslangen sopar in soppa i de vevhuset. Men obs jag har inte kollat att den slangen är kopplad till vänstrer vevhus den kan ev sitta på höger också och då st'mmer de inte med gången.. Om den går till vänster vevhus så dra lös slangen från bränslepumpen och anslut en lös slang på pumpen och sug i den,,om du kan suga åt dig bensin så är mambranen väck i bränslepumpen.
De kan även va trasig läckade reedventiler och de ska se hela ut och täta hyfsat bra. Med hyfsat menas att de är ok om de glipar 1mm men inte mer än så. Man kan i regel vända på dem så de tätar bättre eller bytr ut dem.
Kolla även om packboxen bakom variator läcker ut svart sörja typ oljeslem. Du kan även spruta startfgas eller annan valfri spray på den packboxen med motor på tomg och reagerar den på det är den väck. De ger surliknande gång på tomg och låga varbvatl typ upp till 5000v då brukar de gå bra.
De kan även va hängd choke på den förgasaren eller lätt överflödning viket brukar va flotärnålventieln som läcker lite eller för högt ställd flotörnivå.
Kolla även kompet så de är liknade som höger cylinder så du inte skruvar i onödan.