Lynx X-trim 600 e-tech

grotttan

Medlem
13 jan 2009
38
0
1
Då till min fråga.

Är det någon som hunnit åkt den några mil.

Soppa Förbrukningen är den som dom säger 1,2 blandad?
Även oljan drar den lite?

Tacksam för svar av någon som är ägare eller hört nått

Mvh Anders

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Har en kompis som har en summit 600 etech. Han har problem med övervarvning och den går inte värst snålt.

Nu ska brp åtgärda summit 600 etech (samtliga?) med ny fjäder och andra ramper. Det ska tydligen gått ut någon service bulletin

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Farsans polare köpte en summit 600 E-Tec som har blev sjukt missnöjd med.
Den tar inte alls 1.2l soppa som dom säger utan snarare 2.2l, variatorn växlar åt helvete fel vilket vi fixade med nya vikter/ramper fick dock pröjsa för detta sj eftersom att det inte var en service bulletin vid detta tillfälle.

Sedan vek sig vänstra fotsteget efter att han tippat den på sidan och haft en dunk under fotsteget för att rensa snö i boggien. Sedan var slidesslitaget sjuk högt böt slides på den efter 30mil. Så nu åkte han på att lägga ut några extra slantar på variator fix/Fotstegs förstärkare samt extra boggiehjuls kitt och nya slides.

I övrigt tycker jag maskinen går bra, men den känns MYCKET vekare än gamla REV plattformen så det där med 33% styvare är nog rena skitsnacket.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Sedan vek sig vänstra fotsteget efter att han tippat den på sidan och haft en dunk under fotsteget för att rensa snö i boggien.
Seriöst ?? fyfan vilket rat alltså, ski-doo blir bara kassare och kassare för varje år som går enligt mig. Dom ska ju lätta så mkt att snart håller inte nå.. tråkigt.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
vet att lynxen drar kring 1.2 vid hyffsat normal körning men slänger du på en större matta får du räkna med ca 2. Det är alltså lynx x-trim e-tec

Jante

Medlem
15 feb 2009
16
0
1
Sv: Re: Lynx X-trim 600 e-tech

vet att lynxen drar kring 1.2 vid hyffsat normal körning

Vad är hyffsat normal körning
Jag har "gubbkört" min och legat på 1,6-1,8.

När jag hade kört ganska exakt 50mil +-100m så hostade den till vid gaspådrag ett par ggr, märkligt.

s_nilsson

Medlem
20 feb 2007
10
0
1
östersund
Sv: Re: Lynx X-trim 600 e-tech

vet att lynxen drar kring 1.2 vid hyffsat normal körning

Vad är hyffsat normal körning
Jag har "gubbkört" min och legat på 1,6-1,8.

När jag hade kört ganska exakt 50mil +-100m så hostade den till vid gaspådrag ett par ggr, märkligt.

hahaha gubbkört jag har en re 600 e-tec och led körning så fick jag ner den på 1,2 och nu i lördags när jag var ut så körde jag bara djupsnö blöt tung snö och lekte riktigt hård körning och fick upp den i 1,8 då var det fullt eller ingen lekte på rullen :rock: