Det verkar inte finnas många ägare till denna maskin som jag tycker är den absolut bästa skotern jag nånsin ägt för mina behov.
Extrem framkomlighet, det går inte att köra fast med den. Trots sin storlek otroligt lättkörd både i extrem lössnö, totalt genomslagsföre och normala förhållanden. Den dyker aldrig åt något håll och är hur lätt som helst att burka med i lössnön. Det går att smyga fram i 1,5 m puder eller tösnö i promenadfart, den bara tuffar på som bara en V-twin kan göra. Det går att backa i 60 cm lössnö i flera km om det behövs. Jag har jämfört med Vikingar, Commandrar och skillnaden är inte liten, den är enorm. Pro V:en är mer än dubbelt så bra i lössnö och framförallt blötsnö än alla andra maskiner. Den som har provat håller med mig.
60 cm är 20% mer än 50 cm och det märks, dessutom är den exakt lika tung som en Adventure 1200 eller Expedition 1200.
Förbrukningen ligger stadigt under 2l/mil, på långturer ned mot 1,6l/mil vilket ger stor aktionsradie. Fantastisk motor v-810:an är perfekt till denna skoter, tyst, stark och lättstartad. Ibland saknas effekt, men det är endast vid extrem fjällkörning, annars räcker det till. Den toppar ca 100 knyck, gör 80 km/h i lössnö pga att den flyter så högt i snön.
En otrolig maskin helt enkelt som nästan ingen äger utom jag!
Extrem framkomlighet, det går inte att köra fast med den. Trots sin storlek otroligt lättkörd både i extrem lössnö, totalt genomslagsföre och normala förhållanden. Den dyker aldrig åt något håll och är hur lätt som helst att burka med i lössnön. Det går att smyga fram i 1,5 m puder eller tösnö i promenadfart, den bara tuffar på som bara en V-twin kan göra. Det går att backa i 60 cm lössnö i flera km om det behövs. Jag har jämfört med Vikingar, Commandrar och skillnaden är inte liten, den är enorm. Pro V:en är mer än dubbelt så bra i lössnö och framförallt blötsnö än alla andra maskiner. Den som har provat håller med mig.
60 cm är 20% mer än 50 cm och det märks, dessutom är den exakt lika tung som en Adventure 1200 eller Expedition 1200.
Förbrukningen ligger stadigt under 2l/mil, på långturer ned mot 1,6l/mil vilket ger stor aktionsradie. Fantastisk motor v-810:an är perfekt till denna skoter, tyst, stark och lättstartad. Ibland saknas effekt, men det är endast vid extrem fjällkörning, annars räcker det till. Den toppar ca 100 knyck, gör 80 km/h i lössnö pga att den flyter så högt i snön.
En otrolig maskin helt enkelt som nästan ingen äger utom jag!