Widetrak fanns även som fläktkyld om man nu ska vara petnoga, kanske inte med dom första årsmodellerna... Tror den fortfarande tillverkas tom.Den fläktkylda hette Supertrak och hade 38 cm bandbredd - i övrigt i stort sett likadan.
Widetrak fanns även som fläktkyld om man nu ska vara petnoga, kanske inte med dom första årsmodellerna... Tror den fortfarande tillverkas tom.Den fläktkylda hette Supertrak och hade 38 cm bandbredd - i övrigt i stort sett likadan.
Jajamen, det stämmer. Fast den fläktkylda hette Indy widetrak gt. Idag är den fläktkylda en 550 och vätske är en 500Widetrak fanns även som fläktkyld om man nu ska vara petnoga, kanske inte med dom första årsmodellerna... Tror den fortfarande tillverkas tom.
Jo jag tar mej faktiskt dit jag vill, utan större svårigheter tyvärr.. Så jag funderar på om jag ska korta min från 155 till 146, men då kanske jag kan justera variatorerna så jag slipper tomvarv och den blir mer lättkörd "suck".Ser enligt din information att du åker Polaris 600, Så inte så trovärdigt att du tar dig högst upp på berget....
Hurvida man tar sig längre med en 800 gentemot en 600 beror nog mer på förare än på skoter.då Jag enbart påpekar ett falskt påstående, att tro man tar sig bättre med en slö600 än en 150hp+ Långbanddare med 60mm+ kammar. är bara fantasi.
Tror du verkligen på det där själv?Även efter lååång "wait" så blir det ju liksom fortfarande aldrig mer än kanske i bästa fall 115 hk på havsnivå i en 600 om den skall hålla. Men det spelar å andra sidan egentligen bara roll om man gillar highmarking.
800-ägarna tillbringar i vilket fall längre tid i garaget och i kön till låneavdelningen på banken än vad de gör på skotern...
Missförstå mig rätt, Det blir inte mer för att man håller i länge, det tar bara lite längre tid att få fart på mattan pga lite hk och därmed mindre aggresiv variator setup gentemot 800.Även efter lååång "wait" så blir det ju liksom fortfarande aldrig mer än kanske i bästa fall 115 hk på havsnivå i en 600 om den skall hålla. Men det spelar å andra sidan egentligen bara roll om man gillar highmarkin.
o...Även efter lååång "wait" så blir det ju liksom fortfarande aldrig mer än kanske i bästa fall 115 hk på havsnivå i en 600 om den skall hålla. Men det spelar å andra sidan egentligen bara roll om man gillar highmarking.
800-ägarna tillbringar i vilket fall längre tid i garaget och i kön till låneavdelningen på banken än vad de gör på skotern...
Haha, ingen skillnad på 2t hk jämfört med 4t hk. Man hör även denna förklaring mellan bensin hk och diesel hk. 120 hk är alltid 120 hk oavsett vad det är för typ av motor. Däremot är det skillnad på karaktären beroende på motor typ, vars motorn tar ut maxvrid mm mm115hk på en 2t är ändå mer än 130hk på en tung 4t.
Ägde ju Din Nytro innan dig så Jag har testat, slöa... usch ,-100 mil sen kände man att det är roligare att ta Tegnäskidorna till grillplatsen än en tung Yamaha..... Nä ingen mer slönytro...
Kör 800 och inte spenderat någon garagetid alls mer än när Jag lämnat skotern på avtining men det får man ju göra med alla skotrar, Lån har Jag inte haft eller kommer att ha på en skoter.
Nej.Det är så enormt olika körstil mellan olika skotrar och framförallt mellan 2t typ Summit och 4t typ Viper. Framkomligheten är likartad,
Återigen nej.Framkomligheten är likartad, men det går inte att komma från en Boondocker och tro att man bara sätter sig och kör en Nytro på samma ställen - och tvärtom - men den som är inkörd på modellen har inga problem att ta sig fram på samma ställen.
Har för mig din Freeride -15 rasade på typ 30 mil... Men det klart, du tillbringade väl ingen garagetid då det troligen gick på garanti. Så, du har ju rätt i sak.Kör 800 och inte spenderat någon garagetid alls mer än när Jag lämnat skotern på avtining men det får man ju göra med alla skotrar, Lån har Jag inte haft eller kommer att ha på en skoter.
Du har väl både haft Motor ras och sen gashäng och kvaddade maskinen pga att kvistar tar sig in i spjällhusen, måste vara ruggigt felbyggt om kvistar tar sig in där inte ens de finaste puder ska ta sig in115hk på en 2t är ändå mer än 130hk på en tung 4t.
Ägde ju Din Nytro innan dig så Jag har testat, slöa... usch ,-100 mil sen kände man att det är roligare att ta Tegnäskidorna till grillplatsen än en tung Yamaha..... Nä ingen mer slönytro...
Kör 800 och inte spenderat någon garagetid alls mer än när Jag lämnat skotern på avtining men det får man ju göra med alla skotrar, Lån har Jag inte haft eller kommer att ha på en skoter.
Vilken värld lever du? Har kört både nytro/viper och diverse 600 och både polaris och skidoo känns ju som mopeder i jämförelse. Noll gassvar samt dålig topp. Nytro/viper har ju bättre gassvar än alla 800r men något sämre topp. Att överhuvudtaget jämföra yamahas 4takt mot 600 är ju ett skämt.Menade att en 130hk tung Yama, går lika 'hårt' som en 600 då dem väger X antal kilo mer, Hästkraft per kilo tänkte Jag. (i runda slängar)
Att jämföra en Viper Vs en Boondocker i skogen är inte ens lönt, du får aldrig samma smidighet i en 300+kg 4t. Den väger på tok för mycket.. Väldigt svår att bryta omkull.
Men det gav nog heller ingen garagetid... Synd egentligen Brukar ju vara trevligt i garage, men håller med om vad en vis man en gång skrev någonstans; "Det är roligt att skruva, men det är fan inte roligt att behöva skruva!".Du har väl både haft Motor ras och sen gashäng och kvaddade maskinen pga att kvistar tar sig in i spjällhusen, måste vara ruggigt felbyggt om kvistar tar sig in där inte ens de finaste puder ska ta sig in
Jag håller med d är ett skämt att jämföra Nytro Viper mot 600. Köpte min XRS 600 för 40 000 tkr mer än de Vipers som reades ut för under 100 i Kiruna. 600 är så mycket mer värda i mina ögon & uppenbarligen d flesta köparnas. Någon stor rea på tex Etc 600 syns inte till.Vilken värld lever du? Har kört både nytro/viper och diverse 600 och både polaris och skidoo känns ju som mopeder i jämförelse. Noll gassvar samt dålig topp. Nytro/viper har ju bättre gassvar än alla 800r men något sämre topp. Att överhuvudtaget jämföra yamahas 4takt mot 600 är ju ett skämt.
Jag håller med d är ett skämt att jämföra Nytro Viper mot 600. Köpte min XRS 600 för 40 000 tkr mer än de Vipers som reades ut för under 100 i Kiruna. 600 är så mycket mer värda i mina ögon & uppenbarligen d flesta köparnas. Någon stor rea på tex Etc 600 syns inte till.