om man inte använder den så ja, fast då håller alla märkenNädu brogge nu ljuger du, man behöver ju aldrig skruva i en Yamaha.
Ja begära kan man ju. Om man blir av med den är ju en annan sak. På blocket finns 221st Nytro till salu och 45st 600 Etec. Firmans Nytro Turbo som inköptes för ca 180 000 tkr gick till sist iväg för 60. Renegade BC inköpt för 115 gick för 70. När skidoon såldes fick vi dessutom brevvänner runt hela SverigeOm du tittar på blocket vilka priser som begärs för 600-or från 2008-2012 så ser du att de trots högre ursprungspriser har ett betydligt lägre andrahandsvärde än motsvarande Nytro. Även 800-or är billigare och då kostade de ca 25.000kr mer då de var nya. Många gånger är de DESSUTOM påkostade flera tiotusentals kronor i reparationer.
Mer värda kanske du tycker, men uppenbarligen har marknaden en annan uppfattning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men hjulboggi har en poäng i att en 4 stroker borde betinga ett högre värde som begagnad då motorerna helt klart är mer lasting technology. Men så ser inte verkligheten ut det vet jag då vi sålt och försökt sälja beg Yama. Det går jävligt trögt
ganska självklart egentligen. varför ska något som inte säljer då det är nytt sälja då dom börjar bli några år? visst att 4t är driftsäkert, men andra märkens 4t finns ju och välja på om man nu envist vill ha 4t. och andra märkens 4t säljer ju bra, så dom säljer nog även bättre som beggat
Andra märken...religiöst...inte kunna inse självklara faktum...??? Det är ju en beskrivning av DIG Hjulboggie :hahaha:Andra märkens 4t är antingen drögar eller håller inte. Massor av elfel, låg effekt osv...
Tyvärr verkar många inte vilja inse självklara faktum, verkar som sagt vara något religiöst.
vi har en yeti v1000 i familjen som enligt dig bara är skit. men faktum är att det har inte varit ett enda fel på den, en 04:a som jag bytt olja på en gång, och då för att vi rykte upp stickan och det syntes inte nå olja på den. så då blev det olje och filterbyte, men det är kanske 5-6 år sen det gjordes, och det är första och sista bytet som är gjort, eller rättare sagt det enda som är gjort på den maskinen. står ute året om, mest kortkörningar så den inte får upp nån motortemp=kondens i oljan. är nog inte bytt rem under dom här åren heller (konstigt då det är en brp)Andra märkens 4t är antingen drögar eller håller inte. Massor av elfel, låg effekt osv...
Tyvärr verkar många inte vilja inse självklara faktum, verkar som sagt vara något religiöst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra att ni är nöjda, för med den historiken lär ni få behålla den.vi har en yeti v1000 i familjen som enligt dig bara är skit. men faktum är att det har inte varit ett enda fel på den, en 04:a som jag bytt olja på en gång, och då för att vi rykte upp stickan och det syntes inte nå olja på den. så då blev det olje och filterbyte, men det är kanske 5-6 år sen det gjordes, och det är första och sista bytet som är gjort, eller rättare sagt det enda som är gjort på den maskinen. står ute året om, mest kortkörningar så den inte får upp nån motortemp=kondens i oljan. är nog inte bytt rem under dom här åren heller (konstigt då det är en brp)
enligt mig så är det endast rotax v-twinar som är något och ha, och det för ljudet. en rak 4t 3:a eller 4:a låter ju bara skit. sen körde vi ifrån en rs viking med yetin också
det vette fan vad som är totalt mysslyckat, en rotax v-twin med 82 hk och det kanske stämmer, mot rs vikingens 120? påstådda hk men som blir frånkörd av 82 hk rotaxen. jag hade iaf skämts om jag hade haft med vikingens motor och göra då det verkar fattas cirkus 40 hkDu kan ju inte mena allvar att du jämför floppen ting och slö ATV-motor från 1990-talet i en snöskoter med Yamahas fyrtaktare?
BRP självt slängde ju ut aset till förmån för en något modernare 800-kubikare på HELA 65 hk... Och sedan kom den billiga ACE med låg effekt och kassa komponenter.
Det visar tydligt att du inte ens är på banan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra att ni är nöjda, för med den historiken lär ni få behålla den.
Nja, nog sitter det en hel del i maskin också...Det hänger ändå till 99% på föraren, varför är jag inte förvånad?
Blomqvist och Waldegård vann oavsett bilmärke - fram-, bak- eller fyrhjulsdrivet...För att slippa spamma sönder Yamaha 2017-tråden
Nja, nog sitter det en hel del i maskin också...
Har svårt att tro att Michael Schumacher hade varit flerfaldig världsmästare om han kört Volvo V70.
Tror tom han han haft svårt om han hela tiden kört för nåt av de mindre F1-stallen.
Det skiljer ungefär 40 hk och V-1000 är känd för att vara sjukt slö så jag gissar att Vikingen hade ett timmerlass efter om den inte lämnade rotaxgrisen efter sig i ett snömoln...det vette fan vad som är totalt mysslyckat, en rotax v-twin med 82 hk och det kanske stämmer, mot rs vikingens 120? påstådda hk men som blir frånkörd av 82 hk rotaxen. jag hade iaf skämts om jag hade haft med vikingens motor och göra då det verkar fattas cirkus 40 hk
Om du ska köra v75, då tror jag inte du vinner om du kommer med en ko istället för en häst. Just saying.Blomqvist och Waldegård vann oavsett bilmärke - fram-, bak- eller fyrhjulsdrivet...
Schumacher hade vunnit oavsett vilket av toppstallen han kört för.
lyfter detta i hopp om en reaktion :-DAndra märken...religiöst...inte kunna inse självklara faktum...??? Det är ju en beskrivning av DIG Hjulboggie :hahaha:
Enligt din filosofi så är påverkar ju i detta fall bilen dom tävlar med endast 1%Det hänger ändå till 99% på föraren, varför är jag inte förvånad?
Alltså har tom. du fattat att fordonet man kör påverkar i betydligt större utsträckning än 1%Blomqvist och Waldegård vann oavsett bilmärke - fram-, bak- eller fyrhjulsdrivet...
Schumacher hade vunnit oavsett vilket av toppstallen han kört för.