Tog en sväng med Vipern idag och vid ett par tillfällen uppförde sig motorn väldigt konstigt.
I samband med att jag slog av på gasen och mätarnålen passerade under 4000 varv började motorn bluddra och om jag då gav gas så kvamnade motorn och parkerade på ett konstant varvtal (ca 2500 varv) oavsett hur jag jobbade med trotteln. Om jag släppte gasen helt till tomgång var det inga problem att varva upp och köra som vanligt.
När jag släppte gasen igen uppstod exakt samma symtom vid 4000 varv.
Problemet uppstod vid ett fåtal gånger på dagens tur om ca 10 mil men när det väl uppstod så var det exakt samma fenom varje gång.
Spontant så vill jag utesluta bränslefel (tex feleaktiga munstycken borde inte yttra sig sådär) och jag lutar åt att det är något elektroniskt...
Vad säger kompetensen på forumet?
I samband med att jag slog av på gasen och mätarnålen passerade under 4000 varv började motorn bluddra och om jag då gav gas så kvamnade motorn och parkerade på ett konstant varvtal (ca 2500 varv) oavsett hur jag jobbade med trotteln. Om jag släppte gasen helt till tomgång var det inga problem att varva upp och köra som vanligt.
När jag släppte gasen igen uppstod exakt samma symtom vid 4000 varv.
Problemet uppstod vid ett fåtal gånger på dagens tur om ca 10 mil men när det väl uppstod så var det exakt samma fenom varje gång.
Spontant så vill jag utesluta bränslefel (tex feleaktiga munstycken borde inte yttra sig sådär) och jag lutar åt att det är något elektroniskt...
Vad säger kompetensen på forumet?
Last edited: