Mätarhus

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Tjena,renoverat skotern i sommar.Men efter de så står de "0 communication" på displayen..har kollat 3 gånger att alla kontakter sitter rätt osv.nån som har nån ide vad de kan vara för fel ? Skoter i frågan är en lynx rs 600 -10 mvh

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Har exakt samma problem som första länken.Har en polare med en xtrim 600 e-tec kan prova med hans mätarhus med frågan är om de fungerar ? annars lutar de väl åt att köpa ett nytt =/

R

räsern

Ja prova med hans isåfall, det är antagligen inte billigare å köpa nytt

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
har begade mätarhus i bra skick. ett till ski doo och ett till lynx till övers. dom ska gå att nolla enligt stenmarksmaskin hos åf dock osäker på detta då många borde fuska i såntfall. skidoo mätarn ifråga ha gått 56 mil funka även till lynx men då ståre ski doo då man starta kanske inte så skoj om de inte går att ändra? :/

den andra vet ja ej miltal på ha för mig nå på 600 eller nå liknande.

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Jo ska ta och prova de till veckan..

Swikberg,dom är nog inte så pigga på att nollställa men man kan ju alltid höra med lokala åf.Om dom är omöjliga på de och ditt ski-doo mätarhus FUNGERAR och priset är rätt köper jag gärna de.då min hade gått runt 70-80.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
jajamen ja dom ligger i ny pris på runt 6-7000 tror ja så du får köpa de för 2500 isf. vilket är bra pris i jämförelse :) den fungerar och ser ut som ny. skicka ett mail till swikberg@live.se alt ring 0730644264 kan skicka en bild på den om du vill med :)

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Prata med stenmarks idag och dom tog 4500 för ett nytt.men ska prova med xtrim mätaren sen så hör jag av mig :)

Last edited:
17 okt 2010
16
0
1
Problemet om du tar ett mätarhus som ej suttit på en rs är att då får du ingen avgastemp längre då det inte är inprogrammerat i de "vanliga"

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Jo de va tydligen mätaren som va slut,skumt när den bara har legat i garaget hela sommaren.måste ha varit någon som rivit ner den i golvet eller nåt sånt men inte sagt de..Tack swikberg för en bra affär,mätaren fungerade klockrent! :) Synd på att de står ski-doo nu bara :D

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Jo de va tydligen mätaren som va slut,skumt när den bara har legat i garaget hela sommaren.måste ha varit någon som rivit ner den i golvet eller nåt sånt men inte sagt de..Tack swikberg för en bra affär,mätaren fungerade klockrent! :) Synd på att de står ski-doo nu bara :D
ja tråkigt när dom går sönder :/ kul å höra att allt gick bra med ;)

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
ja de är ju de,helst när dom inte är gratis.men nu är de bara snön som fattas ;) VART NU FAN DEN ÄR?!?!