Måla vändhjulen!?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Hallåj!

En polare köpte sig en Xp 600sdi för några dagar sen. Hela skotern är svart och vit förutom vändhjulen som är gula och det tänker han ändra på. Vad vi undrar är hur man på effektivast sätt gör detta, vad för sorts färg osv. Helst något som sitter kvar mer än 2 dagar ska det ju vara!

Någon som gjort detta som kan dela med sig av hur du/ni gjorde?

/Sam

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Mjo jag har förstått att det är rätt pillrigt! Han som hade min skoter innan mig hade målat vändhjulen och det har börja släppa så.. jag vette fanken hur man ska göra.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag skulle prova med bläster och pulverlack...
..kanske eventuellt möjligtvis tänkbart hammarlack...

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Varför är det svårt att få det att hålla?? Pga kylan? Jag har då lackat massa saker genom året, både metall och plast, som hållt bra. Givetvis hårda delar som inte flexar för då spricker ju färgen direkt. Centrum på hjulen brukar ju vara hårdplast, bara "slitbanan" som är mjukare.
Detta var en bra ide, ska nog lacka mina vita..

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag skulle prova med bläster och pulverlack...
..kanske eventuellt möjligtvis tänkbart hammarlack...
Tack för tipsen, ska kolla upp det!
Ja det måste vara kylan samt hårdkörning som gör att det släpper, sen kan det ju även vara så att det bara är slarvigt gjort på min. Ska göra om det igen och se om det funkar bättre! Nog vill man åtminstonde att det ska sitta i en säsong (helst mer) innan man behöver göra om det igen.