många frågor rev 440

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
hej, tänkte att jag ställer alla frågor på en gång.
jag får inte reven att varva ur riktigt, kör på 330/320 huvud sen vad det är på låg vet jag inte, jag tycker inte
att den svarar på gasen riktigt, men är fin färg på stiften. jag kör på havsnivå.
hur mycket ska den varva ca?
och vart kan jag köpa kolvar billigt? vad heter kolvarna?

vad tycker ni att jag ska köra på för munstycken nålhöjd mm.
men i fjälls är vi ca 800 m.öh, men en polare som skruvar mycket med skotrar säger att det räcker att vrida på luftskruven om jag ska dit? stämmer detta?

sen hur ska jag ställa balastremmarna så att den går att köra med på rullen?

och hur är det med daj? får man någon tabell med om hur den ska stå vid olika höjder mm?

mycket tacksam för svar!

Last edited:

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
kan svara på balataremmen. ju längre/lösare den är ju mer går boggien ner i framkant vilket lyfter skidorna sen kan man även spänna främre boggiefjädern för att få mer lyft. men pröva att släppa balatan och så ställer du in önskat skidtryck på främre dämparen så blir de nog grejt...

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
hej, tänkte att jag ställer alla frågor på en gång.
jag får inte reven att varva ur riktigt, kör på 330/320 huvud sen vad det är på låg vet jag inte, jag tycker inte
att den svarar på gasen riktigt, men är fin färg på stiften. jag kör på havsnivå.
hur mycket ska den varva ca?
och vart kan jag köpa kolvar billigt? vad heter kolvarna?

vad tycker ni att jag ska köra på för munstycken nålhöjd mm.
men i fjälls är vi ca 800 m.öh, men en polare som skruvar mycket med skotrar säger att det räcker att vrida på luftskruven om jag ska dit? stämmer detta?

sen hur ska jag ställa balastremmarna så att den går att köra med på rullen?

och hur är det med daj? får man någon tabell med om hur den ska stå vid olika höjder mm?

mycket tacksam för svar!
Testa att "klicka" upp variatorn ett steg eller 2.
Billiga kolvar är väl snopro(finns på rinab etc) om det finns till 440 vet jag ej.
Bara vrida luftskuren är jag inte så säker på, du bör nog bestycka om du vill få den bättre..

balata remmarna ska du slacka på om du vill ha mer "res", men inte för mycket

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
pappas kompis som skruvar ski-doo ställde nålen, och det där att den inte varvade så ställde han in variatorn. sen så provar jag med balataremmen så provar jag till vintren