Om du fått i gång vanliga lyset så antar jag att du kollat lampan i baklycktan eller provat byta den, så nästa sak att kolla borde bli bromsljus kontakten, den sitter oftast i bromshandtaget på styret eller vid bromsskivan under huven, kolla om du får ström upp till kontakten och att den sen verkligen släpper igenom ström då du bromsar.
Kör alltid med lyset på även dagtid och har alltid haft lyse o bromsljus på mina pulkor, bromsljuset är ju faktiskt rätt effektivt även på dagtid om det drar upp lite snörök bakom skotern / pulkan.
Att ha lyse och framför allt bromsljus är ju som sagt en fråga om säkerhet, även om man struntar i sin egen, så gäller det ju även andras säkerhet oxså.
Och vem vet, rätt vad det är så har man bromsat framför fel person utan bromsljus, o det kan ju innebära både att man blir tandlös i förtid och ett allmänt blått ansikte i ett par veckor.
Jag använder den nya lilla sortens motorvärmar kablar, dom är lätta att montera på nästan vilken skoter som helst, sätter bara uttaget som sitter fast i bilen bak på skotern och använder den lösa sladden till pulkan.