indy sport skrev:
men ska man inte bort biten som sitter kvar i motornvariatorn innanman sätter fast en ny bult eller?
jag skrev ju
"Skaffa hjälp (inte polarn med järnspett å slägga) med att ta loss variatorn "Det finns en avdragare till de "gamla" (dom med 3/4UNF gänga) vatiatorerna som inte är beroende av att "sticka in" i hålet där bulten sitter utan dom "trycker" på axeltappens ände.
MEN då måste bulten vara av (och det är den oftast) vid axeltappens ände.
Annars får man tippa maskinen på sida, fylla hålet i variatorn med olja eller fett och dra ner en 3/4UNF med mutterdragarn.
då blir det en hydraulisk avdragare!
Det är dock ett rackarns jobb att få rent sedan, men det funkar!
KOLLA BARA ATT DET ÄR RÄTT GÄNG INNAN DU/NI FYLLER OLJA ELLER FETT
sen är det "bara" att ta ut bult stumpen å återmontera med en ny.
Anledningen till att bulten går av är oftast brist på MOMENTNYCKEL vid montering.