Hade ett av Banverket påkallat möte igår om överfarten, (3 timmar phuu) där vi dels satt hemma hos mig samt åkte runt och kollade på olika tänkbara lösningar som tydligen ännu hänger i luften
Vi kollade den befintliga tunneln vid Bränslan, viadukten mot Gruvbergsområdet mm, funderade även på en tunnel under jvg nära Gamla Sävast för att om möjligt kunna ta sig ner mot Sävastån mellan jvg och V97, fn går V97 alldeles i kant med tomten närmast korsningen men V97 skall i detta avsnitt flytta ett antal meter västerut vilket skulle kunna tillåta en skoterled där om det blir ett "hål" under den nya överfarten (Gamla Sävastvägen)
Jag fick en svag aning om att banverksmannen gillade tunneln vi Bränslan och det borde gå att anlägga en skoterled som går någorlunda parallellt väster om V97 och mot befintlig led (Svängleden) men det blir en ganska stor omväg samt ökat antal sladdkm
Jag förordade tunneln under jvg med ansl. mot Sävastån och banverksmannen skulle lyssna med Vv om det förslaget skulle vara tänkbart
Där finns ett par fastigheter som isåfall kommer ganska nära den leden och dom kan ju ha synpunkter oxå
Oavsett hur detta slutar så förtjänar Banverket respekt för deras intresse och vilja att nå en vettig lösning
Vi kollade den befintliga tunneln vid Bränslan, viadukten mot Gruvbergsområdet mm, funderade även på en tunnel under jvg nära Gamla Sävast för att om möjligt kunna ta sig ner mot Sävastån mellan jvg och V97, fn går V97 alldeles i kant med tomten närmast korsningen men V97 skall i detta avsnitt flytta ett antal meter västerut vilket skulle kunna tillåta en skoterled där om det blir ett "hål" under den nya överfarten (Gamla Sävastvägen)
Jag fick en svag aning om att banverksmannen gillade tunneln vi Bränslan och det borde gå att anlägga en skoterled som går någorlunda parallellt väster om V97 och mot befintlig led (Svängleden) men det blir en ganska stor omväg samt ökat antal sladdkm
Jag förordade tunneln under jvg med ansl. mot Sävastån och banverksmannen skulle lyssna med Vv om det förslaget skulle vara tänkbart
Där finns ett par fastigheter som isåfall kommer ganska nära den leden och dom kan ju ha synpunkter oxå
Oavsett hur detta slutar så förtjänar Banverket respekt för deras intresse och vilja att nå en vettig lösning