tjenare. har då problem. då har jag då problem med min variator å undrar vad det är. problemet är att efter man kört ett tag eller att det blir tungt för skotern så börjar variatorn/remmen krångla.
först var det jag märkte när jag for förstsvängen med den. den gick fint å bra inga problem. men sen efter tag så skar en kompis skoter så jag vart tvungen att boxera han inga problem där häller.
men när jag bogserat han ett tag efter leden så börjar remmen slira. eller iaf samma ljud som när remmen slirar.
hadde inga galler för skotern när jag tidigare hadde kört omkring utanför leden så tänkte att kanske det hadde kommit vatten på den. sen när jag öppna hur remmen var så tog jag på primären med mina tunnhandskar..
den var varm å inte lite varm. tänk er som pipan på skotern så pass varm. å remmen var ju hur böjlig som hällst.
vet inte hur varm varitatorn ska vara eller hur böjlig remmen ska vara men vänta ett tag iaf så den skulle svalna av sen bytte jag rem. å så vart det som om den var blöt den andra remmen fast bara lite sen funka skotern som den skulle hela vägen hem (ca 2 mil).
sen hände samma sak tidigare idag. när den hadde fått jobba när jag körde fast (hadde galler med mech denna gång men ändå lite snöig inuti) lika dant som förra gången fast med kallare primär. sen bytte jag rem. å den gick som den skulle..
tänkte då om det är nå krångel med självaste variatorerna eller om det kan vara så enkelt som fel rem till skotern. skulle inte förvåna mig om det är det. för han som haft den har ju tom kommit på att borra i tanken så..
först var det jag märkte när jag for förstsvängen med den. den gick fint å bra inga problem. men sen efter tag så skar en kompis skoter så jag vart tvungen att boxera han inga problem där häller.
men när jag bogserat han ett tag efter leden så börjar remmen slira. eller iaf samma ljud som när remmen slirar.
hadde inga galler för skotern när jag tidigare hadde kört omkring utanför leden så tänkte att kanske det hadde kommit vatten på den. sen när jag öppna hur remmen var så tog jag på primären med mina tunnhandskar..
den var varm å inte lite varm. tänk er som pipan på skotern så pass varm. å remmen var ju hur böjlig som hällst.
vet inte hur varm varitatorn ska vara eller hur böjlig remmen ska vara men vänta ett tag iaf så den skulle svalna av sen bytte jag rem. å så vart det som om den var blöt den andra remmen fast bara lite sen funka skotern som den skulle hela vägen hem (ca 2 mil).
sen hände samma sak tidigare idag. när den hadde fått jobba när jag körde fast (hadde galler med mech denna gång men ändå lite snöig inuti) lika dant som förra gången fast med kallare primär. sen bytte jag rem. å den gick som den skulle..
tänkte då om det är nå krångel med självaste variatorerna eller om det kan vara så enkelt som fel rem till skotern. skulle inte förvåna mig om det är det. för han som haft den har ju tom kommit på att borra i tanken så..