M-ride

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Undrar om är nöjd med nya m riden? Vad tycker ni om nya skidorna? Håller mattan för er? Hur fungerar variatorena? Måsta man drevs ner dom ?

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
är nöjd men har bara fått ihop 12-14 mil den är nerdrevad,190hk mcx kitt,Supertipp och shockwave,oft och rpm fotsteg
allt på innan första provtur förutom fotstegen. skidorna känns mycket mer lättstyrda än dom gammla och mattan kan inte vara sämre eller hålla sämre än dom gammla,hoppas på varmare väder så ska det provas ut bättret

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
just hemkommen efter en sväng maskinen går bra men efter inspektion så 2 sidokammar spruckna "med andra ord så hållar dom nya mattorna inte heller nått vidare,så jävla less.hadde det varit i bilvärden och däcken spricker efter 18 mil så hadde man fått nya men i skotervärlden så är det bara handla nytt:(

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
En fundering på era Yamahas ang mattor .
Är det något hållbarhets problem på dom eller ? , som många råkar ut för ? .
Eller är det någos specifikt för just M modellen .

Eller är det så att man gräver djup och kör in i vassa saker under snön ? .

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Ja katterna håller inte ens 20 mil på en orginal m ride. Sedan då håller bara renen ca 20 mil också tydligen.

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
varit ut i garaget och kollat när den tinat mera och det var ett märke mellan kammarna dom 2 kammarna som spruckit är efter varandra. så inte omöjligt att nån stubbe letat sig in där annars hittade jag inget på mattan provat med lim för delade drivaxeldamasker och bende upp fyllde sprickan och det går då bryta hur mycket som helst nu i kammarna. ska köra mera och se om det funkar annars får dom flyga så behöver man inte vara rädd om den mattan nåmera ,bara hålla stumt:) och satsa på en extreme nästa år

Lserobban

Medlem
14 maj 2012
48
0
1
Lycksele
Nu har jag visserligen X-riden och vi har olika matter på M och X-riden. Men överlag vad jag hört är iallafall m-ride mattan bättre än x-riden.

Dock måste man ju samtidigt tänka på kamlängden och säkert kör man alltid på något eller kör på led som skadar kammarna.

På min matta, så har jag än iallafall ej tappat en kam, bara ett litet hörn på 1.
Annars är en tendens jag ser att dom skriver mitt i kammen uppifrån sett. Talade med en som skruver åt min ÅF och han säger att då det gått sönder mattorna som bytts på garanti har kammarna gått av längst ner i roten.

Nu vet jag inte heller hur det är runtom i landet, men här i Lycksele har vi ingen botten på snön, allt vi fått är bara kallsnö. Så risken är ju rätt stor om man drar på ute att man kör på något hårt :/