M5 köp!

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
nu är det slut svammlat, nu blire en m5 fast ska fixa den lite, ska skaffa vkitt och bättre boggiedämpare bak för den lär behövas fixas till lite bättre när man sitter 2! så frågan är vad ska man köpa för vkitt som är bra samt vad för dämpare bak, är fram lite dåliga blir det och bytta den oxå, vad ska man ha engans lr fox lr har ni andra dämpare och komma med? öhlinare är kanske lite för dyr, kom med alla slags förslag, har förstått iaf at´t man kan fixa back men det skulle kosta 10 tusen hos bengans och det är otroligt ovärt!!!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har byggt två upplagor av m5:an. På ett bygge så använde jag originalmattan fast vände den, får sjukt grepp vid acceleration. Dock riktigt dålig broms.. Plus så håller nog inte den lösningen så länge vid "hårdföre" eller fortkörning. Den andra blev den klart bästa lösningen, fick tag på en beggad m7 matta med nån trasig kam. Så priset var rätt.:) Den vände jag och kapade samtidigt bort "böjjen" längst upp på kammarna. Den mattan har suttit på den maskinen några hundra mil nu och fungerar fortfarande. Greppet är kanon och maskinen orkar perfekt med den. Kamhöjden är väl runt 50mm. Rekomenderar även en ny primärfjäder med lite högre starttryck, då blir dom roligare.

Lycka till med bygget!

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
nee har inga höga förväntingar.. är ju en 500 för tusan ! men kör ju en tung 550 nu så det lär ju känna skillnad, tack skotertoken bra tips, det med fjädern hade jag nästan räknat med =)