m5a ägare

sallex14

Ny medlem
23 okt 2008
2
0
1
tja jag hadde tänkt att köpa en m5a men är lite osäker efter som jag har läst lite om den här på forumet och det står att den är väldigt slö och att toppfarten är väldigt dålig ?och att dämparna inte ska vara nå bra?. så ni kör m5 kan väll ta och skriva vad ni tycker om era?ni kanske till och med har en filmsnutt när ni kör.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
men är du seriös? som sagt tycker man att den är slö så har man köpt fel skoter från första början... !!! inte svårare ån så.. jag kör mest 550 faktist. så en 500 är ju starkare än en 550 så äre bara.. och aldrig hört nåt fel om tex summit 550 lr?

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
32
njurunda
jag är jävligt sugen på en , men om till omed en kort maskin är bättre än den i snön så värkar m5an meninslös ?

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Som du ser så är det ganska relativt över hur folk uppfattar saker och ting.
Är ganska svårt att bilda sig en uppfattning genom att fråga på forum då det finns så många olika uppfattningar om den maskinen,Men helt meningslös är den nog inte.
sen att en kort maskin skulle vara bättre beror nog på vad den jämförs med det är ju trots allt "bara" 80hp i den vilket borde räcka ganska långt som jag ser det.
finns ju fler forum bla i usa där det säkert finns mycket att läsa om M5án.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
men är du seriös? som sagt tycker man att den är slö så har man köpt fel skoter från första början... !!! inte svårare ån så.. jag kör mest 550 faktist. så en 500 är ju starkare än en 550 så äre bara.. och aldrig hört nåt fel om tex summit 550 lr?

han frågade ju vad man tyckte om maskinen av dom som hade ägt en, jag tyckte att den var grymt slö och det slår jag fast vid, om du nu bara vill köra 550 är väl det ditt "problem" men skotern har ju bara 75-80 hk och det är för mkt skoter och matta för den motorn enligt mitt tycke. hade inte precis bra minnen av den skotern, dock var den ju grymt soppasnål

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
32
njurunda
det blir m5a har läst mkt om den nu och den värkar grymt bra, värkar ta sig fram mkt bra med rätt förare bakom styret.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag hade en M5 förut och jag tycker den var sjukt rolig, hyffsat pigg och lätt att burka runt i snön med.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
tjejen har en 05as m5a och ja tycker den funkar klockrent! riktigt lätt körd och rolig maskin.
:lätt burkad,soppasnål,vettigt pris,tar sig fram riktigt bra med tanke på motor storleken, funkar faktiskt bra att köra på led med oxå.

så ja tycker du ska satsa på en!