m5a

oscarfors

Medlem
28 apr 2009
28
0
1
timrå
Har en m5a och undrar om det går att köpa trimpiper/slutburk? och vart kan man köpa det?.

Undrar även om man kan köpa variatorkit så man kan få den rappare?

kom med förslag vad jag ska göra för att få bättre acceleration?

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
en 700 motor är nog det enda rätta, för det finns nästan inget att hämta ur 500 utan apv.
möjligen 440 drevning och vkitt

B

Biosteel

okej vart kan man få tag på sånt då? inte så att typ en f7s trim rör passar? eller nån annan model?
det är bara att ragga en motor på blocket. för att göra nånting åt en M5 ger jag inte mycket för. eftersom den inte har avgasportar så ger det inte speciellt mycket att börja trimma den i motorn heller. så ragga en motor och byt den till en F7 motor det är bolt on :evil::beer:

oscarfors

Medlem
28 apr 2009
28
0
1
timrå
det är bara att ragga en motor på blocket. för att göra nånting åt en M5 ger jag inte mycket för. eftersom den inte har avgasportar så ger det inte speciellt mycket att börja trimma den i motorn heller. så ragga en motor och byt den till en F7 motor det är bolt on :evil::beer:

okej okej tack:)

B

Biosteel

Vilka drev sätter du dit då? Låter lite konstigt:hmmmm:
oj det har jag inte en aning om. men vet jättemånga som drevat om sina standard F7or med M7 drevning och dom har ju diamond drive så det bör inte vara några svårigheter bara man hittar drev :rock:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Vilka drev sätter du dit då? Låter lite konstigt:hmmmm:
Antingen gör man som jag gjorde. Mailade Bengansmotor och sa att jag ville ha M7 drevning till min F6 -06. Han demonterade en sploirans DD från en M7a och skicka till mig.

Det ska finnas en sida i USA där man kan beställa lägre drevning men då kosta det mer än vad det gör att köpa tex M7 drevning.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Ingen mening att montera dit M7 drevning.
Är ju redan den drevningen på M5an.
Men det finns som sagt ännu lägre drevningar. (snocross)

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Det är ju Big bore kitet som gäller isf... du har ju inte Avgasportar på din om jag inte minns fel ajja. Iaf Köp ett variator kit på bengans då du har en f7a/m7a:) 500rorna är för snäll enligt mig.