M8/M8 hcr/Rmk assault/boondocker 2012/2013, vilken ska man köpa?

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Tja, har en extrem beslutångest vilken maskin man ska välja, har varit runt på alla åf som säljer dessa märken men har ändå inte blivit klok på vad man ska ha. Kör ganska hård lössnö åkning, åker gärna rullen sen blir det ju givetvis transportsträckorna på led. Är ute efter en skoter med bra klipp i och schyssta dämpare. Vill höra lite vad ni där ute har köpt vad ni tycker är positivt och negativt med era maskiner, har ni haft fler? jämför gärna, finns säkert flera trådar om detta men hittar ingen..

Ska även tillläga att i dagsläget kör jag en crossfire 700 - 06,portad,51mm osv, nuvarande maskinen tycker jag går för slött.

Mvh Andreas

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Velade mellan pro rmk och M8000. Utrustning/fjädring/garanti tycker jag faller till cattens fördel. Pron är sjukt lättkörd men tycker den e lite tråkig i karaktären och om du gillar rulleåkning så är det M8000 som gäller. Nästan så det blir för mycket vid klättring.

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Vad är det för fel på rmk assault motorn? några vanliga barnsjukdomar? tänkte mig en 2013, hur är m8 2013? vilken ska man ha? snopro,vanliga, eller hcr?

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Motorn på arcticen var väll också en stor del. Suzuki motorerna i ArcticCat är mycket stabila och går ruggigt bra. Har åkt f7a i 1000mil utan att öppna motorn och min brors 12as m800 har gått 730mil utan att byta kolvar. Säger inte att polaris e dålig efter 11a då jag inte hört något om dom men har då sett några 12or på blocket med bytt motor på garantin. M800/rmk = lössnö. HCR/assault = lössnöräcer typ :)

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Tycker RMKn är en jättefin maskin, men arcticen har en lite rivigare motor som även håller bra men även rätt schysst dämparsetup från fabrik :)