m8/m8 HCR

Kriff89

Medlem
22 feb 2014
6
0
1
storuman
tja, är på g att köpa skoter inför i år och är väl mest sugen på en m8 för max 65 000. Finns inte så jätte många ute just nu men IFALL jag hittar någon och drar direkt vad ska man kolla efter på dom och har dom några större allvarligare "original" fel jag borde veta om?

och ifall jag lyckas skrapa ihop så att jag får råd med en äldre HCR vad ska jag kika på och veta om där?

MVH Krille

rotax600

Medlem
9 jan 2012
6
0
1
lappland
om de är typ -10 -11 så kolla rullarna i sekundären, har bytt 3ggr den här vintern på min crossfire -11. kolla bussningarna i framvagnen, dom är gjorda i nåt hårt material och spricker lätt, om dom är spruckna kan framvagnen vara sne, kolla också efter sprickor i boggiskenorna dom verkar också vara veka.

Kriff89

Medlem
22 feb 2014
6
0
1
storuman
Ligger ett par m1000 ut också för samma pris som m8or ungefär, hur blir en sån att ha? blir dom mycket klumpigare eller?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
framvagnarna är i regel spruckna men det gör egentligen ingenting skulle jag vilja säga.att färgen har spruckit på svetsarna alltså.

plåten som håller i skidgummina brukar gå sönder.

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
m1000 är mycket mer opopulär motor än m8.
Vibrerar mer och går knappt något bättre i de flesta fall. Lite sämre hållbarhet.
Ska visst gå få fart på den motorn också via trimmning. Är tydligen inte så optimal orginal..

Men för i princip alla har den inget att hämta mot en M8:a