M8 vs M8 HCR - prisskillnad

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
kan inte allt för mkt om skotrar bara det mest allmänna och så.. favo märke Arctic såklart. har för mig då att M8 hcr var som en bättre verson av vanliga M8:an. (tex nått i titan).
men sen börja jag undra lite när jag kolla i senaste snowmobile. då jag kolla över priserna.
vad är det som gör att vanliga m8 är dyrare? är den bättre än HCR:en eller hade jag rätt på den delen

Arctic cat M8 HCR - 141.900 kr
Arctic cat M8 sno pro LE - 143.900 kr

om någon undra så har jag då inte tänkt å köpa nån ( såvidare inte nån råkar ha 142.000 över )

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Nej, den är inte bättre. HCR har lite titan i boggien samt fjädrar i framdämparna. Lite hårdare kammar i mattan i övrigt så är de lika. Anledningen är nog att man vill få folk att välja HCR eftersom man har förhandlat fram ett bättre pris på den när den skall importerats. Vanliga M8 har tydligen lite väskor som följer med men, priset på dem kan inte vara många tior. Jag röstar på att KGK vill att folk skall boka en HCR och få fram ett tydligt alternativ när man skall köpa in maskiner. Hade en HCR förra året och hade iaf inte mycket att anmärka på. Tyckte den kändes som den bästa maskinen just då.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
HCRen har även bredare framvagn.

Skillnaden kan beror på att (enligt min ÅF), så sitter det numer sadelväska, handkåpor och lite annat lull-lull orginal på LEn. Med tanke på att bara handkåpor med fästen kostar en bit över 1000kr så är väll inte 2000 kr + så farligt tycker jag.

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
ok. men sadelväska och lite annat lull lull kan väll inte vara så mkt dyrare än titan delarna?

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Yes det är föratt LE.n är mera extra utrustad den är dyrare.Dock i mitt tyckte den fulaste färg sättningen på den med retro stuket. m8 sno pro=139 900:-, m8 Hcr 141 900:-, m8 sno pro Limited Edition 143 900:-

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
ok.. att väsker är så dyra att det blir dyrare än med titan delar...
Jo, det säger det mesta om arctics prissättning på reservdelar:hahaha:
Den snorgröna färgen är så ful så man vill inte få ut några LE-maskiner på den svenska marknaden.:hahaha:
Nej, jag röstar på att KGK har bättre pris på HCR ändå. Det är ingen ide att försöka förstå vissa saker.

Kunde inte hålla mig. Förlåt. Jag skall hålla mig till tråden i fortsättningen