Mach 1 Boggie

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
Hmm.. har ett grymt problem och hoppas att någon kan hjälpa mej ..
jag har rivit ur min gamla boggie.. ur min Mach 1:a från troligen 91.. det är juh ett PRS chassie tydligen .. köpte en boggie som ska passa formula stx (c-7 Boggie) med dubbla dämpare bak nu är det juh så att orinal hålen inte passar .. är det någon som gjort samma operation ? och råkar ha några bilder på det ?
eller någon som har nå bra tips..
det börjar klia i tumen nu ..

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Om det inte passar hål i hål så skulle jag nog borra nya och förstärka och samtidigt höjja boggin altså att du borrar hålen lite längre ner.

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
men blir det rätt vinkel? och lär man inte göra nya fäst punkter då ? eller bara borra och skruva och åka ?
fan finns det verkligen ingen som har bytt? den boggien jag har köpt ska passa mach 1:an från 92 och framåt..

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Men gör som Blizzard sa. Förstärk först och främs och borra sedan nya hål, lite nedanför dem gammla så att du höjjer en aning.
Var noga med hur du mäter, då blir det rätt vinkel. Och den påverkar inte så mycket sålänge det inte går emot något.

Lycka till!

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
Mmm.. ska åka och se hur en annan maskin som har en boggien ser ut och hur långt det är mellan bultar och så.. . annars hade jag funderingar på om A armen från den gamla passar då.. och bara byta ut den .. för den är juh längre.. då.

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Be någon mäta villka cc mått det ska vara så att du gör rätt och så att boggien fungerar. Blir det fel så kan den bli stum m.m

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
Satt dit orginal boggien då.. bytte lite dämpare och fjädrar och svetsa lite så nu har man en C7 boggie över

men det är ändå nått som inte stämmer .. den vill inte fjädra så bra. men den höjer sej när man kör.. ska det vara så ?

satt på en engans fjäder till bakre dämparen .. man kanske ska spänna den ?