Mach Z 800 -96, ingen gnista precis innan påsk, hjälp!

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Brorsans Mach Z tvärdog idag på leden vid halvgas, ingen gnista.
Vi har kollat stoppet, stroppen, tändningslåset.
Öppnat kabelstammen under motorn och letat skador och kortslutningar utan att hitta något.

Någon som har några tips eller ideér? Tvärtråkigt att skotern ska stanna första dagen på brorsans påskledighet...



Jag har tyvärr inte kunnat söka på forumet innan jag skrivit denna fråga, internetuppkopplingen här suger. Det tog 4 minuter att logga in, ytterligare 2 minuter att ta mig in i ski-doo delen av forumet osv....
 

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Och där kom internet igång igen :(
Ja, alla dödare har kopplats ur utan resultat.
Känns som lindningarna på statorplattan, ryktet säger att detta är ett klassiskt fel på denna modell.
Det blev iallafall inget mer åka på Mach Z´an denna påsk.



Riktig skitpåsk skotermässigt, Brorsans skoter tvärdog, morsans Bearcat började gå dåligt som fan på låga varv, efter felsökning visade det sig att nålen på en av trottlarna lossnat pga dålig låsring. Dett fixades snabbt och sedan fungerade den skotern.
Och idag ute på Gitsfjället lossnade fjäderfästet i boogin på min GT800 och rev upp en ca 1m lång reva mitt på mattan. Efter en massa svordommar och fältmässigt mekande var dämparna demonterade och återresa gick tillslut, drygt 3 mil utan fjädring, tur att lederna var hyffsade denna säsong jämfört med tidigare år...