Mach z 800 till dragracing

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
I standard klassen blir det nog liiiiiiite tungt.
Alla nya 2 cyl går RIKTIGT Hårt . O på så kort sträcka får en Mach Z i daxläget det riktigt svårt.
Men inget är omöjligt.om du bosätter dig på en test bana och justerar.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Vad gäller i standardklassen?. Är det bara motor som inte får röras?
Får man ändra programvara, avgassystem, förgasare?
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Läs lite här så får du mer in blick på vad som får göras och inte .
Beror väll på vem dom kör tävlingen un der oxå , Svemo eller något annat !?

http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_5200/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

3.5.2.2.7 Tändsystem
Endas original tändsystem för respektive modell. Valfri justering av tändkurva. Spole för
belysning ska bibehållas.

*3.5.2.2.8 Förgasare/insprutning/luftrenare
Original för respektive motor/modell. Max en venturi alternativt ett trottelhus per
cylinder är tillåtet. Alla typer av bearbetning på och i förgasare, insug och insprutning är
förbjudet. Valfri bestyckning, med valfri bestyckning menas.
Förgasare: hög och lågfartsmunstycke, trottelnål och originaltrottel för respektive
förgasarmodell
Insprutning: styrchips eller prom, mapping och extra bränsleregulator.
Luftrenare: endast ändring enl, fordonstillverkarens originalspecifikation.
Användande av extra elektroniska moduler för att justera bränsle/luftblandningen i
original insprutningssystem är tillåtna. Till exempel Boondocker och Powercommander
3 & 5.