Mach Z -98 Surar!?

Swoppa

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Gävle
Har nyss varit upp till Gäddede (ca 30 mil norr om östersund) och köpt mig en Ski-doo Mach Z -98. Provade skotern i östersund där den gick hur bra som helst.
Nu hemma i Gävle så surade den ner sig första starten. Bytte tändstift och provade sedan x antal timmar senare att starta den (till skillnad från första gången) helt utan choke. Den gick för sig själv ca 3 min sedan dog den. Drog ur tändstiften och dom var blöta.

Vad kan vara fel? - ja, jag vet att den får för mycket men varför?

Hitills har jag fått tipset av en skoterhandlare att kolla om choken spjället går tillbaka helt eller om dom
fastnar på vägen.

Vad kan det annars vara? Måste jag ombestycka?

 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
kan vara att östersund ligger högre upp än gävle... Gävle ligger ju intill havet och östersund en bra bit över.
 

Swoppa

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Gävle
Har skruvat av förgasarbryggan nu och det visade sig att föregående ägare hade ställt om tomgången men bara på en av förgasarna.
Det kommer göra skillnad när jag får dom rätt inställda.

Någon som vet vilka munstycken som bör användas i gävle området?
 
1 jan 2000
14
0
1
Jag kör med 300 och 42,5 på lågfarten.
Funkar bra i Östhammar, det sitter 50 orginal, gå ner till 45 eller 42,5 så borde det funka bättre. Kolla att oljepumpen går ända tillbaks när du släppt gasen, på min Z kärvade pumparmen vilket resulterade i många stift byten.

Lycka till/
 

Swoppa

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Gävle
[Uppdaterat: Senast editerat den 26-Jan-04 kl 06:59 PM (CET)]Har nu bytt munstycken från 42,5 och 310, till 40 och 310 och nu går den som en klocka!
Tack till samtliga svar i tråden.
//Mvh Swoppa