Mach Z DPM var går denna slang ?

Globe990

Medlem
16 mar 2011
16
0
1
Behöver hjälp, har inte blivit klok på vart slang No 16 i denna bild skall kopplas ?

Har en Grand Touring 700 SE som motorn har rasat (ett dåligt vevaxellager) och har nu köpt en begagnad Mach Z motor som jag kommer att trycka ner :becky:

Min Skoter har DPM och de förgasare jag fick med motorn har oxå DPM men vete inte fan var slang No 16 skall vara kopplad.

Det går inte att koppla det som tidigare för det finns inte de uttag på den "nya" 809 motorn.


SkiDooMachZ2001DPMSystem.jpg


Blir inte klok :hmmmm:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den ska inte kopplas någonstans, den ska bara hänga ner på ett någorlunda rent ställe. Det är där DPM-boxen hämtar "atmosfäriskt tryck". Eller egentligen så ska jag ju inte svära på det, då jag inte har samma motor som du, men på min 670HO är det så iallafall.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tänk på att stingerstorleken kan vara mindre på dina pipor än vad 800 motorn är bestyckad/gjord för..

Jag vill minnas att de ser likadana ut men har olika artikelnr så det finns en viss risk där.

Mät innermåttet på de lösa stinger grejerna så kan jag kolla hur grova mina är. (har mach z pipor)