magnapull å skit sim är nära den(lynx rc 800)

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
magnapullen gick sönder när en skruv på insidan hade rallats upp. jag köpte nytt satte dit de dum som jag var så satte jag dit gummi ringen fel. tänkte inte på de och de gick sönder igen. 3 gång jag köpte nytt var noga så allt satt rätt drog åt dom 3 skruvarna som rallades upp första gången. så idag när jag skulle köra allt gick bra dra igång den de var inga problem. men sen när jag skulle lägga i backen så blixtra de till under huven jag stängde av den fort. resultatet var att cirkeln som man skruvar fast magnapullen ( vet ej vad den heter) i for i 2-3 delar. och samma skruvar hade rallats up igen fast än jag hade dragit åt dom. så snälla är de nån som vet vad som är felet ?!!??!

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
okey. jo de ska sitta en låsring runt pinnen som och den var dit satt. dock provade jag aldrig att he dit locktite. men om vi säger att jag her dit locktite och samma problem uppstår vad kan de vara för ev fel då?

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Hade lika problem på en gammal summit, gängen blev paj tillslut. Löste det med att köra en insex bult med liten skalle som jag satt åt fel håll med låsmutter på utsidan satt som berget