Hej på er!
Jag har köpt ett Y-rör och pip (BMP Fat Ass) och Power Commander 5-box till min HCR800 -11. Tänkte köra med originalburken för ljudnivån...
Finns ju en massa olika mappningar på nätet, dels från Dyno Jet, BMP mfl.
Jag laddade hem en map från BMP till datorn för att kika på den (anpassad för Y-rör och Fat Ass-pipan, med original slutburk).
Till min förvåning så adderar mappningen från BMP 25% (från 500-4 500 rp/m) och 22-38% (4 500-7 500), samt 5-19% (7 500-8 500). På alla gaslägen. Att addera upp till 38% känns väldigt fett, men det är klart jag har ju aldrig varit med på någon bromsning och har ingen aning om BFSC på HO-motorn med Y-rör och pipa?
Verkar detta rimligt, eller finns det bättre mappningar där ute? Har någon av er erfarenhet av detta, eller måste jag in och bromsa i bänk för att få det riktigt?!
Hälsningar!/ Martin
Jag har köpt ett Y-rör och pip (BMP Fat Ass) och Power Commander 5-box till min HCR800 -11. Tänkte köra med originalburken för ljudnivån...
Finns ju en massa olika mappningar på nätet, dels från Dyno Jet, BMP mfl.
Jag laddade hem en map från BMP till datorn för att kika på den (anpassad för Y-rör och Fat Ass-pipan, med original slutburk).
Till min förvåning så adderar mappningen från BMP 25% (från 500-4 500 rp/m) och 22-38% (4 500-7 500), samt 5-19% (7 500-8 500). På alla gaslägen. Att addera upp till 38% känns väldigt fett, men det är klart jag har ju aldrig varit med på någon bromsning och har ingen aning om BFSC på HO-motorn med Y-rör och pipa?
Verkar detta rimligt, eller finns det bättre mappningar där ute? Har någon av er erfarenhet av detta, eller måste jag in och bromsa i bänk för att få det riktigt?!
Hälsningar!/ Martin