Mappning RMK 800 -10

tookerN

Välkänd medlem
1 feb 2008
100
0
6
Kalix
Hej!
Har precis monterat SLP helsystem och Pc5, innan jag monterade så var jag förbi min ÅF och fick SLP:s senaste mapp inlagd i Pc5an.

Den har ingen/väldigt dålig tomgång och vill på att tveka när man håller både jämnt och pumpgasar och sedan nyper fullt.
Sen har man läst att SLP:s mappar inte brukar funka så bra.

Har installerat Powercommander programmet i datorn men jag är tyvärr för trög för att förstå mig på det och dålig på engelska :)

Är det någon som kan ge bra detaljerad beskrivning på hur jag ska gå tillväga?

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej vad är det du inte förstår ? Kolla en sak TPS inställningarna är viktiga att ha rätt om den vill tveka ,på tomgång ska den vara ca 0,698v ett för lågt värde gör att den tvekar mycket. Men 08-10 är tyvärr kända att tveka rätt mycket som du beskriver och teckningarna blir tydligare med pipa och burk ,har ett system själv så jag känner till problemet, har även en pcv och en autotune. till den. Provade att justera om TPSen med pcv till olika värden i helgen för att prova hur maskinen beter sig med olika värden och det gör mycket stor skillnad hur den är inställd gärna ett litet för stort värde än ett för litet för litet värde gick xden inte bra alls. Har du någon mapp i pcv nu ? Prova om du tycker att den går tex för magert på tomgång att ta fram IN FIELD ADJUSTMENTS och öka på reglaget för tomgång lite grann så hör du på motorn att den går ner lite i varv tex lycka till