Markbergsspår är nu klart

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
När jag ändå var vid Notträsket och våran stuga så passade jag på att köra upp ett spår till utsiktsplatsen på Markberget så att även yamaha ägare kan njuta av utsikten.
om den får vara i fred några dagar så kan nog även fler ta sig upp och njuta av en fin utsikt

Hans-E
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Vad bra H-E... då tar sig jag mig upp, vi mötte dig efter Sävast ån.. dock satt jag på bönpallen.

Var det fortfarande mycket flödvatten över träsket?

Ordf. Pierre
 

opel blitz

Medlem
5 feb 2010
40
0
1
Sävast
Jag förstog nog att det skulle komma någon spydig kommentar, efter mitt Yamaha-inköp! Men jag säger bara en sak: FYRTAKT OCH FRISK LUFT!!!!!!!!!
Arne.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag ställde tidigare en fråga hur det är med flödvatten över Notträsket, kan någon svaret på det?

Arne... jag tror inte i första hand H-Es utfall mot Yamaha var riktat mot dig... jag tror det var riktat mot Ordf.
Förmodligen pga att H-E fått hjälpa en nödställd Ordf. som suttit fastkörd... men i år har jag bredare matta.


Ordf. Pierre
 

5900 l/c-95

Välkänd medlem
5 feb 2007
206
0
16
Boden
Men Pierre det står fortfarande Yamaha på huven! :heh: Skoja det är en fin maskin, så håll pluggen så tar du dig! :ciao:
 

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
I lördags var det rätt mkt flödvatten på Notträsket, speciellt rakt ut från udden och fram till spåret upp mot utkiksplatsen tror jag det är.
Hög fart rekommenderas=)
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hög fart rekommenderas=)
Tack för informationen... Dock brukar hög fart med pulkan vara mindre omtyckt av dom åkande.
Man får helt enkelt ta en runda utan pulka för att utvärdera om det är fysiskt möjligt.

Ordf. Pierre
 

5900 l/c-95

Välkänd medlem
5 feb 2007
206
0
16
Boden
Pierre det går att köra runt, kör vägen som leder till stugan på udden sen kanske det blir ospårat men det ska väl inte vara nå problem med Yamaha RS Viking eller? Annars får du vänta tills en Lynx st 600 eller 5900 kommer och kör ett spår!!!