Matning till GPS, GPS1 vs GPS2?

Bohese

Ny medlem
8 okt 2004
2
0
0
Jag har precis monterat en Garmin 276cx på min Ranger 49 600 etec av 2015 års modell och upptäckte i samband med det de två uttagen för GPS på kabelstammen, GPS1 och -2. De sitter typ alldeles under instrumenten och det var väldigt smidigt, men...
Är det någon som har koll på hur de funkar?
Det ena verkar ge ström oavsett motorn är igång eller ej så jag trodde att det andra gjorde tvärtom. Nu har jag provat att byta men får ingen ström alls där?
Idéer?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag drog direkt från batteriet och satte en strömbrytare. Irriterande när gps’en stänger av sig med skotern

Bohese

Ny medlem
8 okt 2004
2
0
0
Jo, så har jag också gjort tidigare men jag var nyfiken på om någon vet hur det egentligen är tänkt. Det sitter sannolikt inte två märkta uttag för GPS av en slump på kabelstmmen. Jag har sök på nätet och kollat med ett par olika mekar men det verkar inte vara någon som har koll på detta... :-(
Det skulle rent teoretiskt kunna vara så att det ena är en jord, eftersom jag inte får någon ström där, men då borde det vara märkt annorlunda?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kan väl även rent teoretiskt vara en anslutningspunkt för en gps-modul. Typ som dom har på seadoo vattenskotrar. Gps för att mäta hastighet.