Matt rapp trots non-slip Warrior -07?

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Tjenare och Glad påsk på er alla!

Som rubriken lyder har jag problem med matt rapp på min warrior dock endast när jag är ute i snön när det går lite tyngre...men mattan är spänd betydligt mer än vad som ska behövas med Non-slip hjul.

Drivhjulen ser inte speciellt mycket nötta ut..visst dom har gått ca 300mil men annars i gott skick.

Någon som varit med om nå liknande?
Eller ska nonslip drivhjulen endast klara av 300mil på en standard maskin?

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
hur mycket hänger mattan..
jag tror att enda lösningen är att spänna lite till

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjenare och Glad påsk på er alla!

Som rubriken lyder har jag problem med matt rapp på min warrior dock endast när jag är ute i snön när det går lite tyngre...men mattan är spänd betydligt mer än vad som ska behövas med Non-slip hjul.

Drivhjulen ser inte speciellt mycket nötta ut..visst dom har gått ca 300mil men annars i gott skick.

Någon som varit med om nå liknande?
Eller ska nonslip drivhjulen endast klara av 300mil på en standard maskin?

Har du otur är hjulen slut på 500 meter...

Ifall du råkar köra varmt o få högt slides slitage, så kommer även drivhjulen bli fruktansvärt varma o deformeras.

Låter annars konstigt.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Problemet blev lokaliserat.

Drivhjulen var tydligen nött för mycket pga matt rapp sen tidigare så själva "tänderna" hade inte nog spetsig V vinkel :hmmmm2:, så det blir att införskaffa nya tänder åt farbrorn på tisdag när NTC öppnar.

lr om man ev. kan ta lös drivhjulen och vända dom för den andra sidan av själva tänderna på drivhjulen är fina.

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Kolla så att det inte är sprickor eller liknande i W-armen, dvs det främre länkstaget i boggien. Har hänt med endel Monosar.
Min rappade tidigare, har bytt matta och svetsat sprickor i det främre länkstaget i boggien sen har det slutat rappa....

Isaxsson.