Ja, du måste bort med dubbskydden.
Det gör du genom att borra bort nitarna på dom två dubbskydden som sitter i bandtunneln.
Dom två dubbskydden som sitter svetsade i kylaren längst fram vid drivhjulen måste du skära bort med rondell, jag köpte en tunn skiva (1mm), och det gick bra.
Nonslip-drivhjul är att föredra när du ändå måste bort med allting, men det är inget krav.
Om du väljer att bibehålla antalet kuggar på drivhjulen (9 kuggar) så tar dom i den främre infästningen för boggien (om det ser likadant ut som på min), och du måste svarva ner nonslip-kuggarna 5mm.
Men boggien ser lite olika ut på olika årmodeller, så kolla först om det verkar finnas plats.
Går man ner till 8-kuggar så behöver man inte svarva ner hjulen, men då kommer hastighestmätaren att visa lite fel, och det kan man ordna genom att plocka bort två kuggar på sensorhjulet till hastighetsmätaren.
8-kuggar ger dock en snävare brytning på mattan, och ska enligt vissa ge ett större slitage på främre delen av slidesen.
M.V.H
/Tobias