Matta till Indy 500-91 (plus hastighetsmätare)

nike_blge

Medlem
13 jan 2006
16
1
1
Blge
Har precis köpt en gammal Indy 500-91 men mattan är lite sliten så jag har fått tag på en 32mm, fast nu är frågan kan jag ha så höga kammar???? plus hur svårt är det att byta hastighetsmätaren på den??

Mvh nicke
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jag kan nästan garantera att du kan klämma in en 32mm matta i den.... pröva som många andra gjort, sätt en bräd stump som är 38+mm och dra runt mattan och se i fall den kilar längst fram.... Byta hastighetsvajjer är ingen match att byta, bara köpa den du ska ha och ta loss den gammla och dunka dit den nya :D.....
MVH Robban
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Kör en -89 indy 500 som jag har bytt matta till en 32mm matta. Och det funkar fin fint. Men då har jag sängkt boggin ganska så mycke också. Men där längst fram mot drivhjulen är det det ju orginal så nog ska det gå utan problem. Jag skulle vilja påstå att det går säkert dit en 38mm också.
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Då ska du ha en planka på 40 mm minst för att tänka sen då den fjädrar ner skotern så inte skiten fastnar..
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jamen framma i driv julen så fjädrar det ju inte... och tar det inte längst fram vid drivjulen så tror jag inte det ska ta i nån annanstans vare sig det fjädrar eller inte.....
MVH Robban