mattbyte Yamaha vector.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
köpte en 38:as matta till min Vector och ett par BRP 9kuggars non-slip drivhjul förra sommaren.
Och har tänkt köpa en 44:as matta. Kommer det att funka med 9 kuggars non-slip drivhjul och en 44:as matta?.
Har tagit bort " dubbskydden i bandtunneln samt fram på kylaren för att få dit 38:an! Nån som har en 44:as matta och 9 kuggars nonslip på sin vector ?

// Petter :stupid:

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Men då kan du inte tagit bort dubbskydden? (aluminium rören som ligger i tunneln + längtsr fram på kylaren? har kollat idag. nu har jag 3 cm till det ska ta på närmsta stället. och 0,5 cm till kommer inte bli spec stor skillnad. men är fortfarande lite osäker..

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sedan får du tänka på att mattan strävar efter att bli rund när du kör. Så om du har 3cm stillastående är det en hel del mindre när du kör.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
jo vet:/ men är inte taggad på köpa nya nonslip igen då jag köpte förra sommaren! men får se hur jag gör.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tror det kan gå om du kapar bort dubbskydden.
då får man i 51mm utan problem med 8kuggars så nog borde det gå med 9kuggar och 44.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
aa. men det har jag redan gjort. aja. är värt ett försök. har kikat och är endast längst fram mot kylaren de kan bli lite tight om mattan börjar sträva. men är ju som sagt bara 6mm till då jag kommer få när jag her på 44:an.