Har du testat jämfört med originalvikterna? visst sitter 58 g original? Måste man göra något annat om man byter vikter, ex byta fjäder eller? Min edge toppar 150-155 efter en F7-mätare, verkar detta lite? Sen får jag även pisk av en F6:a genom hela registret, men det är väl inte mer än rätt, skulle dock vara kul om man kunde plocka den!Sundin82 skrev:Min varvar ca 8000 och svarar direkt tror det sitter 60g vikter i min
nu tror jag allt att du blandar ihop saker å ting..sekundären justerar du inte på utsidan..siffrorna som står där e till för REMSPÄNNINGEN...Cobra10 skrev:För dålig backshift med 62 grams vikter. Kör med 60 gram samt justera på utsidan av sekundären. Står den på tex 4 så sänk till 3:an. Då ska toppvarven sjunka något.
Men han där snackar ju om att det blir dålig backshift med 10-62, kanske är en annan sak när du kör med pipor? Något är det som misstämmer, remmen på sekundären ligger cirka 2 mm ovanför skivorna och sen ser man att nötningen på primären är 1,5-2 cm ner på skivorna. Vad innebär detta?thewayout skrev:nu tror jag allt att du blandar ihop saker å ting..sekundären justerar du inte på utsidan..siffrorna som står där e till för REMSPÄNNINGEN...
prova med 10-62 vikter e mitt tips..kör själv med 10-62M vikter på min xc 600 99:a..men då nerdrevat och pipor.