melmaq.

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå du hade gett mig tillgång till en massa bra bilder på isärtagning av variatorer, tyvärr förstår jag inte var jag kan se dom, mvh, DUTTEN, känner mig jävligt korkad.

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
äntligen! vad skulle en rookie som jag göra utan er stort tack till er. mvh DUTTEN

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
Hur håller man lättast fast variatorn, vid demontering, den lär väl bara snurra runt när man ska ha dän den. mvh DUTTEN

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hur håller man lättast fast variatorn, vid demontering, den lär väl bara snurra runt när man ska ha dän den. mvh DUTTEN
Jag brukar sätta in ett träskaft för att inte skada variatorn men ändå ha ett bra mothåll.
Lycka till!! :ciao:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kolla på bilden jag la upp med en massa färger och pilar, ser du hur jag har krokat fast den? Gör så, och så den andra änden i fothålken, de blir kannonbra..
spännbandet är bara 50-80cm, precis så de räcker mellan primären och fothålken..

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
ser kanonbra ut, och när du drar fast den fäster du i, ?.mvh DUTTEN, ps tack för alla bra tips ds.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kolla på bilden jag la upp med en massa färger och pilar, ser du hur jag har krokat fast den? Gör så, och så den andra änden i fothålken, de blir kannonbra..
spännbandet är bara 50-80cm, precis så de räcker mellan primären och fothålken..
jag fäster den i Fothålken..
. . dvs fotholken, om man inte vill stava med å ;-)