Mer ljud i vector

Nykan

Aktiv medlem
3 feb 2009
78
0
6
Sundsvall
Min första skoter blev ju en vector, men vad jag redan har konstaterat efter totalt 30 mil på skoter är att denna låter alldeles för lite. Hur ser det ut på tillbehörsfronten med "slip-on"? Har inte hittat nåt i sverige?
Tänkte annars lyfta på dynan och svetsa ihop nåt rostfritt bara, raka rör dvs. Det borde väl inte bara några större problem att köra så med 4-takt.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jag skulle tycka att det var skönt om min skoter lät lite..?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag tycker de är skönt när man sätter sig på mor å fars T660 turbo och de ända man hör är mattan. Den låter ingenting. Gud så skönt det är.

Nä, skippa slip-on,raka rör och slutburkar och kör orginal. Kommer säkert ångra dig sen.

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Min zr 700 väsnas som fan......får ont i skallen

vad kan man trycka i i slutburken för att få ner oljudet?

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
38
Örnsköldsvik/Mjösöby
Min zr 700 väsnas som fan......får ont i skallen

vad kan man trycka i i slutburken för att få ner oljudet?
Du kanske skulle ta och köpa dig ett par stavar och skidor? Låter inte alls så farligt högt...
Kom igen nu för fan! Om skotern lever om för mycket kanske du skulle sluta köra då? Killen har en del frågor om lite grejor som han vill ha så kommer du och forumets största oljudshatare och hackar på honom, säger ni samma sak om den där 600hk supran i byn också?

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Du kanske skulle ta och köpa dig ett par stavar och skidor? Låter inte alls så farligt högt...
Kom igen nu för fan! Om skotern lever om för mycket kanske du skulle sluta köra då? Killen har en del frågor om lite grejor som han vill ha så kommer du och forumets största oljudshatare och hackar på honom, säger ni samma sak om den där 600hk supran i byn också?
Finns grannar som blir grininga pga oljudet........Du har inte ens hört min så jag tycker det är märkligt att du kan säga att den inte alls låter så farligt högt :)

Jag är ingen oljudshatare med tanke på att jag köär buell på sommrarna

men det finns en viss skillnad på högt ljud& rent ***** oljud

Ps

Jag hackade inte på honom.....Lånade dock tråden lite ;)

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Till er som inte tycker om härligt ljud. berrob bland annat.
den som inte får gåshud av en 4-taktare med slipon är faan *** om nån vill sätta på ett system så låt dom göra det och skit i att svara med massa dynga som han inte vill läsa.. ge han ett vättigt svar istället..

till din fråga.. raka rör NEJ du kommer inte att få ett skönt ljud..
köp slipon istället.. speedtech tror jag har.. annars köp ett vanligt slipon på blocket från nån r1:a och montera..

mvh:rock:

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Att sätta på nåt som bara ökar ljudet utan att öka effekten är väl ungefär lika förnuftigt som när man var liten och satte smällpapper i cykelhjulen:D Men allt behöver ju inte vara förnuftigt här i livet:cool: Vet dock att kompisar som åker RX-1/Apex med standardsystem är ganska trött i skallen efter långåkningar....det ganska höga malande 4-taktsljudet äter sig in i skallen. Vector är betydligt tystare än RX-1/Apex. Nytron har ett skönare ljud än Vector, dovare och mulligare utan att direkt ha högre decibeltal. Mitt förslag är att satsa på någon dämpare likt den på Nytron!

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag tycker de är skönt när man sätter sig på mor å fars T660 turbo och de ända man hör är mattan. Den låter ingenting. Gud så skönt det är.

Nä, skippa slip-on,raka rör och slutburkar och kör orginal. Kommer säkert ångra dig sen.
Jag håller med den skoter är grym, tyst som fan och ändå när turbon laddar så låter den elakt vass:)
Finåker kan så är nästan mattljudet jobbigt...

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag håller med den skoter är grym, tyst som fan och ändå när turbon laddar så låter den elakt vass:)
Finåker kan så är nästan mattljudet jobbigt...
Haha joo ibland så skulle den kunna få låte LITE mer men inte för mycket.

Nykan

Aktiv medlem
3 feb 2009
78
0
6
Sundsvall
Ja, låta ska det göra, helt klart. Kör 1000cc sporttwin på sommaren med raka rör så ljudkänslig är jag inte:). Och den kör jag bra mycket längre med än med skotern.
Lyfte på dynan och kollade lite, måste man ta skarven under ifrån tunneln så att säga? Plåtarna under dynan var ju nitade över skarven. Ni får ursäkta min okunskap inom skoterområdet:cool:
Bara jag får loss burken så kan jag fixa nåt trevligare med mer ljud.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
har en originaldämpare du kan få köpa om du vill.

den kan du nog göra något roligt utav.