Mera botten vrid?

Fejdan

Välkänd medlem
25 jul 2006
244
0
16
35
Vuollerim
Tja! jag har en polaris 500-EFI -93, och som alla vet har ju dem modellerna dåligt bottenvrid som tusan. men nu är min fråga finns det något sätt att fixa bättre botten vrid så den är rappare på gasen och ettriggare i motorN? /mvh niklas

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
Jo billigaste "trimmet" är nog att dreva ner 2kugg, för dom är ju drevade för ca150km/h..tar ju typ en hel förmiddag att komma dit :)
2st kugg på de lilla drevet, du kommer nog inte att tappa nått i toppfart..

Fejdan

Välkänd medlem
25 jul 2006
244
0
16
35
Vuollerim
Jo billigaste "trimmet" är nog att dreva ner 2kugg, för dom är ju drevade för ca150km/h..tar ju typ en hel förmiddag att komma dit :)
2st kugg på de lilla drevet, du kommer nog inte att tappa nått i toppfart..

okej, så det borde bli bättre botten drag då? för nu är botten draget hemskt, först när motorm ligger på 6000rpm så går den skit vasst men före det böölar den som.

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Plana toppen lite så blir det mycket bättre.
Vill du inte modifiera din egen så kan jag sälja en för 300 kr.

Fredde

Fejdan

Välkänd medlem
25 jul 2006
244
0
16
35
Vuollerim
Ska ta isär skiten idag och kolla kolv ringarna och se hur allt ser ut :) kan lägga ut bilder sedan.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Behövs inte kolvarna klarade sig iaf =)
Men om du ändå har itur motorn och dom inte är alltför dyra så kan det väl vara vettigt att byta ändå? Förebyggande underhåll är oftast billigare än att vänta tills det rasar, iaf på jobbet ;)

Fejdan

Välkänd medlem
25 jul 2006
244
0
16
35
Vuollerim
Men om du ändå har itur motorn och dom inte är alltför dyra så kan det väl vara vettigt att byta ändå? Förebyggande underhåll är oftast billigare än att vänta tills det rasar, iaf på jobbet ;)
Jo det är klart men man ska ha pengar till det också :)