Jag kör med 2 124
r, en 250 td och en 300tdt. Och med släp med 2 skotrar bakom 250in så får man räkna med cirkus litern kanske lite drygt, 300 turbon tog nu i helgen då vi var till kåbdalis med samma släp och last 1,3 milen. Men då gick det oftast 120 km/h. Kör man i samma tempo som det går i med 250 så tar det inte nå mycket mer eftersom 300 är så mycket starkare, behöver inte varvas lika mycket, och då har 300 automat låda. Alla s124 har gashydraulisk nivåreglering, som spöar skiten av dom flesta andra systemen som finns.
Förstår inte hur man kan säga att bakhjulsdrift är dåligt och dra släp med på vintern, och sen rekommendera framhjulsdrift som är ännu sämre. Citroën är inga dåliga bilar, har haft 2 xm 2,1 turbo diesel, och dom har ju även gashydraulisk fjädring fram så dom går skönt efter vägen även dom. Men mycket elfel, insprutningspumpar som inte tål dagens torra diesel så packningar torkar sönder, renoverade pumparna på båda bilarna, även på en kompis zx torkade packningar i pumpen. Sen gick inte dom så jättebilligt heller. Men nyare med hdi går nog billigare.
Så jag röstar på 124:an, helst då en kombi då man får nivåreglering. Köper du en sån har du världens mest välbyggd bil, så enkelt är det