Mil Kvallite Ekonom

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Vad ska man köpa för skoter om man hade tänkt att åka ca 4-500 mil om året?
Jag hade tänkt ha skotern 4-5år körstilen skulle då vara hård ledkörning och ospårat.

E

ejwbegysv

Renegade 1200 vilken dag som helst.. Iaf o mdet är mer led än ospårat..

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
har sett att renegade 1200 värkar vara 10000:- billigare.då måste ju renegaden vara ett bättre köp? men hur långt går en rotax motor

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
4-500 mil/vinter i 4-5år utan att skruva tror jag blir tufft villken maskin du än köper.
Jag menar det är ju ca 2000-2500mil, även 4taktarna lär ju behöva en del service på dom milena om du kör hårt med dom.

Men helt klart ska du satsa på en 4t föratt undvika så mycke skruvning som möjligt iaf.
Ska du köpa ny eller begad maskin ? Köper du en maskin som har några år på nacken och redan gått ca 500mil så blir de ju nästan 3000mil på mätaren, det tror jag ingen maskin håller för om man kör hårt, så lite skruva lär det bli oavsett vad du köper.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Ett piano (Yamaha) verkar ha den bästa kvalitén överlag men även där blir det ju slides byte,drivaxellager m.m. men motorerna verkar ju bara tuffa på...
Sen ospårat med ett piano är väl inte den bästa kombinationen,tänker främst på RTX och XTX.
Jag personligen skulle nog ha gått på en skoter i "Assault-segmentet" om det är hård ledkörning och ospårat som gäller,men det är ju jag det...

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
har provat att åka lite assault men tycker den inte alls är skön på led men däremot är xtx fin på leden
det blir inge nyköp utan en beg med få mil

lajnus

Medlem
26 sept 2009
42
0
1
Luleå
har inte haft nå större problem på min nytro, har uppdatera framvagnen som är känt sen tidigare på 08orna. vanliga service med olje byte och filter, smort in boggin då och då. startar i alla väder å bara går! underbar maskin. visst tar den sig inte så jävla bra i snön rtxen som vissa andra maskiner, men då får man kriga vilket som är skoj ;)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Apex warrior eller xtx'en. Obefintligt rem slitage, beprövad konstruktion. Visst på urusla leder eller i puder inte det bästa man kan ha. Lär dock hålla bäst. Bussningar slides div lager får man byta hur som helst. Men kör man så där mycket lär det bytas lager varannan. Säsong. Bussningar lika så. Dom nyare har smörjnipplar i framvagnen.