Tjenare jag har haft en jätte "underbar" helg nu.
Började med att fjällen resan mest troligt blir inställd som är nu till helgen pga kompisens ekonomi. Fick reda på det i fredags.
For sen ut i lördags och skulle köra skoter , började med att magnapullen gick sönder efter 5mil så fick starta skotern med snöre runt variatorn varje gång.
Sen på hemresan så tyckte jag att skotern börja gå dåligt och bluddra mycket, Då stanna jag skotern och börja kolla runt då hade armen mellan gasreglaget och oljepumpen lossnat IGEN..
Men tur är så går oljepumpen på max så jag kunde köra dom 3 sista milen hem iaf.
In med den i garaget och började skruva lite senare på kvällen.
3½ timma senare så funkade både magnapullen och armen igen (armen hade vridit sig så den satt snett)
Så igår for jag ut en sväng och körde hem den från garaget (7km hem)
ställde den ute på gården och allt var frid å fröjd.
Idag kollade jag på skotern och ser att fanskapet läker olja :mad2:
Så nu kommer det jag behöver hjälp med.
hur kollar man lättast slangar och dyl utan att behöva ta lös hela motorn för alla slangar går ju under den.
Och sen undrar jag hur man kollar DDn lättast? Olja osv.
Har aldrig tagit upp en DD förr så vore bra med tips och trix.
Tack på förhand.
Började med att fjällen resan mest troligt blir inställd som är nu till helgen pga kompisens ekonomi. Fick reda på det i fredags.
For sen ut i lördags och skulle köra skoter , började med att magnapullen gick sönder efter 5mil så fick starta skotern med snöre runt variatorn varje gång.
Sen på hemresan så tyckte jag att skotern börja gå dåligt och bluddra mycket, Då stanna jag skotern och börja kolla runt då hade armen mellan gasreglaget och oljepumpen lossnat IGEN..
Men tur är så går oljepumpen på max så jag kunde köra dom 3 sista milen hem iaf.
In med den i garaget och började skruva lite senare på kvällen.
3½ timma senare så funkade både magnapullen och armen igen (armen hade vridit sig så den satt snett)
Så igår for jag ut en sväng och körde hem den från garaget (7km hem)
ställde den ute på gården och allt var frid å fröjd.
Idag kollade jag på skotern och ser att fanskapet läker olja :mad2:
Så nu kommer det jag behöver hjälp med.
hur kollar man lättast slangar och dyl utan att behöva ta lös hela motorn för alla slangar går ju under den.
Och sen undrar jag hur man kollar DDn lättast? Olja osv.
Har aldrig tagit upp en DD förr så vore bra med tips och trix.
Tack på förhand.