Har inte alls tänkt ge mig in på detta men är ändå nyfiken.
Har hört att från fabrik så har skotrarna 2 till 3 storlekar för stora munstycken i förgasarna. Så om man ska optimera så byter man till mindre munstycken. Resultatet skall då bli mer hkr och bättre soppaekonomi. Orsaken skulle vara att tillverkaren vill vara säker på inte motorn ska skära under garantitiden och särskilt inte under inkörningen.
Är det någon som vet om detta stämmer?
En fråga till: Vid inkörning av nya kolvar rekomenderas att man har 2 % extra olja i bensinen (även med oljeinjection) under den första tiden. Gäller det då samma för NYA skotrar? Finns det några sådana rekomendationer/tips?
Har hört att från fabrik så har skotrarna 2 till 3 storlekar för stora munstycken i förgasarna. Så om man ska optimera så byter man till mindre munstycken. Resultatet skall då bli mer hkr och bättre soppaekonomi. Orsaken skulle vara att tillverkaren vill vara säker på inte motorn ska skära under garantitiden och särskilt inte under inkörningen.
Är det någon som vet om detta stämmer?
En fråga till: Vid inkörning av nya kolvar rekomenderas att man har 2 % extra olja i bensinen (även med oljeinjection) under den första tiden. Gäller det då samma för NYA skotrar? Finns det några sådana rekomendationer/tips?