Hej!
Ny på forumet och är fräck nog att be om hjälp direkt...
Min Lynx Ranger King -96 har ett missljud på tomgång som jag tror mig lokaliserat till primärvariatorn och troligen mer exakt i klumpen längst ut mot bukplasten (spindeln?)
Ljudet skulle jag beskriva som ett högt oregelbundet metalliskt smällande/klapprande och det upphör såfort jag ger lite gas.
När jag tittar på yttre skivan så ser det ut som om den slår lite fram och tillbaka i takt med dessa oljud. När jag gasar upp stabiliseras skivan och ljudet upphör.
Jag har läst om några ”glidknappar” och o-ringar som brukar vara ett vanligt fel men jag tycker det ser ut som om jag har en variator utan dessa och med lösa vikter. Jag har sökt på Powerbloc variator som påminner om den jag har.
Någon som har nått tips?
Jag bifogar bild och film
Tack på förhand!
Ny på forumet och är fräck nog att be om hjälp direkt...
Min Lynx Ranger King -96 har ett missljud på tomgång som jag tror mig lokaliserat till primärvariatorn och troligen mer exakt i klumpen längst ut mot bukplasten (spindeln?)
Ljudet skulle jag beskriva som ett högt oregelbundet metalliskt smällande/klapprande och det upphör såfort jag ger lite gas.
När jag tittar på yttre skivan så ser det ut som om den slår lite fram och tillbaka i takt med dessa oljud. När jag gasar upp stabiliseras skivan och ljudet upphör.
Jag har läst om några ”glidknappar” och o-ringar som brukar vara ett vanligt fel men jag tycker det ser ut som om jag har en variator utan dessa och med lösa vikter. Jag har sökt på Powerbloc variator som påminner om den jag har.
Någon som har nått tips?
Jag bifogar bild och film
Tack på förhand!
Attachments
-
{memory} MB Visningar: 4
Last edited: