mitt bixenon funkar inte....

komas

Medlem
25 aug 2009
6
0
1
Karlstad
Tjena. ÄR helt ny här på forumet.
Har en polaris xc sp -05 som jag tänkte hänga på en xenonsats på. Kompisen hade en bixenon sats (h4)liggandes som vi tänkte testa med. Vi kopplade in det som man ska men fick bara halvljuset att fungera. När jag tryckte på helljuset lös det lite som med halvljuset och relät lät som fan. Vad ska man göra för att få det att funka med bixenon?
Obs. provade sen samma kit i en bil o då funkade det kanon...
Tacksam för svar.. Mvh David

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du har inte testa lägga in dem direkt i kontakten som lampan ska sitta i.och skita i relät?.. för antar att du lagt ett relä efter ljuskontakten?..

satte så på min bil och då bölar de då de går för mkt ström igenom så de börjar knacka istället.....

har skotern batteri? de måste den ha.annars går de inte

komas

Medlem
25 aug 2009
6
0
1
Karlstad
du har inte testa lägga in dem direkt i kontakten som lampan ska sitta i.och skita i relät?.. för antar att du lagt ett relä efter ljuskontakten?..

satte så på min bil och då bölar de då de går för mkt ström igenom så de börjar knacka istället.....

har skotern batteri? de måste den ha.annars går de inte

Jo skotern har ju batteri. Jag kopplade plussen till batteriet o jorden likaså.. sen vidare till ballasterna, relä o lampor... Kan man strunta i relät menar du? men hur blir det då helljus när man trycker på knappen?

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Om du är säker på att du kopplade rätt så verifiera att du har likspänning även på framlysena. Beskrivningen av hur styrreläet lät tyder på att reläet får växelspänning på styrkabeln.

Om du testar detta:
Koppla in Xenon som du gjorde tidigare (dvs till + resp - på batteri) men istället för att du kopplar styrningen av hel/halvljus till helljusknappen (dvs via originalkabeln till lampan) så tar du istället en kabel och kopplar helljusstiftet på Xenon-styrningen till + på batteriet. Då skall den gå över till helljus.

Låter det inget ur reläet denna gång så får du kolla upp styrningen.

komas

Medlem
25 aug 2009
6
0
1
Karlstad
Om du är säker på att du kopplade rätt så verifiera att du har likspänning även på framlysena. Beskrivningen av hur styrreläet lät tyder på att reläet får växelspänning på styrkabeln.

Om du testar detta:
Koppla in Xenon som du gjorde tidigare (dvs till + resp - på batteri) men istället för att du kopplar styrningen av hel/halvljus till helljusknappen (dvs via originalkabeln till lampan) så tar du istället en kabel och kopplar helljusstiftet på Xenon-styrningen till + på batteriet. Då skall den gå över till helljus.

Låter det inget ur reläet denna gång så får du kolla upp styrningen.
Hmm oki jag ska kolla upp detta. Men blir nog först till helgen. Har sjukt mycket o göra i garaget.. men tacksam för svar.. jag återkommer...
Mvh David