MM -97 mot MM -00

Arulez

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Kaunis Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 31-Jan-04 kl 02:50 PM (CET)]Såå, förändringarna är ju en del. Längre matta, annan kamhöjd och plastskidor. Men, är det stor skillnad när man kör dessa maskiner?
 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 02-Feb-04 kl 11:19 AM (CET)]mm 97 är ju en smal venture och attackvinkeln är bara skit, jag har en och den får gå mest i spår, funderar om jag ska kosta på mig en 365 och flytta bak boggien.
motorn är ju grymt fin. fast jag satte på ett par plastskidor och det gör ju inte skotern sämre...
 

Arulez

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Kaunis Sverige
>[Uppdaterat: Senast editerat
>den 02-Feb-04 kl
>11:19 AM (CET)]mm 97 är
>ju en smal venture och
>attackvinkeln är bara skit,
>jag har en och den får gå
>mest i spår, funderar om jag
>ska kosta på mig en 365 och
>flytta bak boggien.
>motorn är ju grymt fin. fast
>jag satte på ett par
>plastskidor och det gör ju
>inte skotern sämre...

Vad köpte du för plastskidor? Yamaha original? Blev det stor skillnad?
 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
hej hopp..
fick tag i viper skidor av en kille som hatade dom..på vipern...jag tycker det blir stor skillnad, plastskidorna är ju mjukare och fjädrar en hel del i sig själva och då går skotern "mjukare", men däremot är dom ju rätt små så i lössnö så bär dom sämre, känns ju lite dumt på en mountain, men jag vill hellre ha dom ändå, dessutom får man väl hålla skidorna i luften då om inte annat...köpte dom för 1500 med coromant..tyvärr så skickade han inte med bågarna så det fick jag fuska till egna..men den ser ju modernare ut och går bättre..men har du en 97á ska du lägga mer pengar på boggieflytt och längre matta.
skidor är lite dyra ännu så länge mot va det ger.
 

Arulez

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Kaunis Sverige
men har du en 97á
>ska du lägga mer pengar på
>boggieflytt och längre
>matta.
>skidor är lite dyra ännu så
>länge mot va det ger.

Men en ny matta och boggie kostar ju massor!
 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
jag har en 97 som egentligen inte är nått annat än en venture, jag har dubbeldyna men enkla på mest som oftast..snyggast...
har haft lite problem med tippkänslighet innan jag vande mig, den är ju lite smal i spårvidden men det får man ta på "mountain".
läste i nån snowrider tror jag det var att när 97án kom så byggde dom som fattade om dom rätt snabbt för å få ordning på attackvinkeln.tror den ligger på 25-27 grader orginal och 17-18 är väl vad man vill ha.det enda som behövs enligt artikeln är en 365 matta sen ska man kunna flytta boggien bakåt, jag mailade dom för å få mer info men sen har det inte hänt något, jag hade inte råd i år heller. men den här tillbakaflyttningen av boggien är i princip vad yamaha gjorde sen på den nyare MM´en och då behöver jag ju inte köpa en sådan.
den är snyggt blå men en 365matta + att jag säljer min orginalmatta då blir det inte så mycket pengar..chassiet i bak tror jag man inte behöver förlänga..kanske nu när jag sk amontera ett drag...hmm..är inte så aktuellt ännu. men nästa vinter ev.