Är det någon på detta forum som besitter kunskap på info angående modifiering av förbränningsutrymmet på Yamahas SRX 700 02 motorer?
*klämspalt
*kompförhållande 95okt
*klämhastighet
*squish %
Har snöat in på att modifiera mina toppar, så är det någon som kan hjälpa till med info om några extra pållar så är jag tacksam
Mvh
Klämspalten kan du köra neråt 1,2mm Jag har 1,2 på min tc 1000 och varvar 9000v så 1,2 på en småborrs srx700 är lungt. (jag skulle tordas köra 1-1,1mm på den men då skulle jag kolla lite då o då för islag.:afraid:
Kompförhållandet kan du helsäkert ha 12,5-1 för 95okt . Jag skulle tordas testa 12,7-1. Jag kör 12,7-1 på min tc 1000 men då har jag väldigt smal squisband och den spikar inte på 95okt trotts borret.
Squisbandet kan du dra ner till 24- 26% av borret om du vill det gynnar högvarvseffekten men sabbar ytterst lite i lågregget ändå. Bredare om du vill gynna lägre varvs drag.
Jag kör endast ca 24% = 10mm squisband runtom på min 1000c och vi kör 9mm på kompisarens tc 900a. Dom är trotts denna ynkedomliga squish inte märkbart svagare på lågvarv än ca 34% squisbredd