Modifiera originalplast?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Jag är grymt sugen på att fixa lite mer ventilation samt delvis byta färgtema.
Men hur gör ni, sätter ni kapen i originalgrejorna eller ser ni till att köpa en extra uppsättning plast?
Skickar man ner andrahandsvärdet på skotern om man gör detta samt börjar trixa med färger, eller påverkar det inte nämnvärt?

Skotern är en Fusion och begagnad plast är i princip omöjlig att få tag i, därav mina funderingar.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena,

Jag är grymt sugen på att fixa lite mer ventilation samt delvis byta färgtema.
Men hur gör ni, sätter ni kapen i originalgrejorna eller ser ni till att köpa en extra uppsättning plast?
Skickar man ner andrahandsvärdet på skotern om man gör detta samt börjar trixa med färger, eller påverkar det inte nämnvärt?

Skotern är en Fusion och begagnad plast är i princip omöjlig att få tag i, därav mina funderingar.
Färgtema ska du hellst hålla original så länge du bara har originalplasten, är ju rätt svårt att få ett bra resultat vid plastlackering..

Däremot vents kan du helt klart göra på originalplast.. Gör det snyggt och ordentligt så sätter jag 5 spänn på att de höjer andra/tredjehandsvärdet...

Jag är inte blyg att sätta sågen i min King Cat heller ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
Själva färgsättningen är svår att ända om det ska hålla mer än en helg.
Självklart ska du kapa i originalplasten om den är fin. Förstår mig inte på att köpa risig plast och slänga på och kapa sönder, blir varken bättre eller billigare... bättre att göra det seriöst och snyggt på den fina original plasten. Skulle det bara bli skit så får man väll ta det då...

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Själva färgsättningen är svår att ända om det ska hålla mer än en helg.
Självklart ska du kapa i originalplasten om den är fin. Förstår mig inte på att köpa risig plast och slänga på och kapa sönder, blir varken bättre eller billigare... bättre att göra det seriöst och snyggt på den fina original plasten. Skulle det bara bli skit så får man väll ta det då...
X 2

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Då gör vi som så att vi ökar på andrahandsvärdet och fixar lite mer ventilation osv i originalplasten på ett grymt sätt :)
Färgen får jag kanske backa på helt enkelt, men det vore brutalt med en helsvart Fusion, dock är ju plasten nåt så djääävulskt svår att få tag i, samt om man hittar - pissdyr!